گوناگون

معاون استاندار ایلام: رویکرد دولت در اجرای طرح نظام سلامت ستودنی است

81183696 5730124

به گزارش ایرنا، ˈحسین کلانتریˈ روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار کرد: در طرح نظام نوین سلامت اکنون 90 درصد هزینه های درمان را دولت پرداخت می کند و مردم تنها 10 درصد هزینه را می پردازند.

وی ادامه داد: هزینه یک عمل جراحی در ایلام که بالغ بر 210 میلیون ریال برای فرد بیمار بوده تنها با پرداخت 20 میلیون ریال انجام شده که این اقدامی بی نظیر در حوزه درمانی کشور است.

وی افزود: توجه جدی دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت مردم و نگرانی برای هزینه های درمانی جامعه کاری بسیار بزرگ است که باید همگان به این موضوع توجه جدی نشان دهند.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: دولت تدبیر و امید پس از سلامت مردم به وضعیت رفاه، زندگانی، توسعه و ترقی جامعه توجه ریشه ای دارد.

کلانتری گفت: وقتی رییس جمهوری پس از بازدید از مراکز درمانی ایلام، دستور ویژه برای ورود دستگاه ام آر آی و تجهیزات دیگر به استان می دهد این نکته بسیار پر اهمیتی است که بیانگر توجه ویژه دولت به مقوله بهداشت و درمان مردم استان است.

این مدیر ارشد استان ایلام اظهار کرد: از مدیران متعهد که در مسند مسوولیت هستند انتظار تحرک، تدبیر و امید و تلاش بیشتر و گسترده تری است که شادابی و نشاط را در جامعه نمایان کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه 85 درصد اعتبارهای بودجه ای در مرکز متمرکز است، باید مدیران جسورتر و قوی تر برای جذب بودجه و اعتبار وارد عمل شوند تا از این فرصت ها برای اشتغالزایی و توسعه استان بیشترین و بهترین استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: آهنگ حرکت دولت امروز جدی و بدور از هیاهو برای پیروزی در مناسبات بین المللی و توسعه همه جانبه در داخل کشور ادامه دارد.

کلانتری اظهار کرد: دولت یازدهم به کارشناسی توجه ویژه ای داشته و طرح های بنیادی و موثری برای توسعه سلامت، امنیت و آرامش مردم در دست اقدام دارد.

وی افزود: سفر کاروان دولت تدبیر و امید به ایلام دو دستاورد بزرگ به همراه داشت که نخست بیان علاقه مندی و استقبال مردم ولایت مدار استان برای دیدار با رییس جمهوری و حمایت از ایشان و دوم نگاه مثبت حجت الاسلام والمسلمین روحانی و هیات دولت به صورت دقیق و ظریف به ایلام بود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: در این سفر کوتاه به خوبی توانمندی ها، ظرفیت ها، مسائل و مشکلات و نارسایی ها و منابع بزرگ نفت و گاز و معادن استان برای هیات دولت تبیین و معرفی شد.

کلانتری افزود: اکنون ذهن دولت تدبیر و امید با واقعیت های استان ایلام آشناست و این فرصتی بی نظیر برای رفع مشکلات و نارسایی ها و بهره گیری از منابع و توانمندی هاست.

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت های ایلام منابع فراوان نفت و گاز است که باید سرمایه گذاران بیایند و در آن سرمایه گذاری کنند.

کلانتری افزود: وقتی آقای نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری به عنوان چهره اقتصادی بین المللی در معرفی استان ایلام می گویند، سرمایه گذارن بیایند در حوزه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری کنند و من خود مشاور آنان خواهم بود، این مطلب به معنای توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در این منطقه از میهن اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: همه مدیران ارشد و میانی استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از این فرصت مغتنم نهایت استفاده را برند و برای توسعه ایلام با همت و اراده دولت تدبیر و امید تلاش کنند.

وی گفت: دولت در این سفر در جریان همه نارسایی های ایلام از جمله مقوله ریزگردها، بیابان زایی، مهار آب های مرزی، سد، زمین های کشاورزی، گردشگری، راه، طرح های نیمه تمام، سامانه گرمسیری، حوزه فرهنگ و آموزش و بهداشت و بازارچه های مرزی قرار گرفت و برای رفع مشکلات استان با جدیت تلاش خواهد کرد.

کلانتری ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های مستمر مسوولان و رفع این مسائل هر چه زودتر جامعه استان با اشتغال و تولید و بهبود اقتصادی و توسعه همه جانبه در همه بخش ها شاداب و بانشاط شوند.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: امروز به مدد رویکردهای دولت تدبیر و امید، جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین المللی با اقتدار عمل می کند و یکی از موثرترین و کارسازترین کشورهای منطقه و جهان به شمار می رود. ک/2

7177/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا