گوناگون

معاون استاندار فارس بر تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی در این استان تاکید کرد

81152137 5674082

به گزارش ایرنا ساسان تاجگردون روز دوشنبه در نخستین جلسه کارگروه تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی در استان فارس بیان کرد: فارس پتانسیل بالقوه ای در خصوص حمل ونقل ریلی دارد لذا باید به این ظرفیت ها توجه ویژه ای شود.

وی افزود: بایدبر اساس پتانسیل های موجود برنامه ریزی و کار کارشنایی در این بخش انجام شود و برای عملیاتی شدن طرح ها مشکلات به حداقل برسد.

معاون عمرانی استانداری فارس نیز گفت: باید نگاه شرکت ها، مجموعه های صنعتی و سرمایه گذاران استان فارس به توسعه گسترده خطوط ریلی و سرمایه گذاری مرتبط با خطوط ریلی از جمله ساخت واگن و تراورس در استان فارس معطوف شود.

خلیل رضاییان اضافه کرد: باید شرایط سرمایه گذاری در جهت خطوط ریلی برای شرکت های بزرگ استان فارس ترسیم و نوع نگرش آنها به توسعه این بخش شفاف و تقویت شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به خطوط ریلی در دست ساخت استان گفت: هیچ استانی به اندازه فارس خطوط ریلی در دست احداث ندارد .

وی ادامه داد: لذا تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی در استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که مسوولان و بخش خصوصی استان باید نسبت به راه اندازی هرچه سریع تر این شرکت اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل راه آهن استان فارس هم گفت: تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی علاوه بر توسعه ریلی استان در بخش حمل بار و مسافر بلکه در تولید و ساخت واگن و تجهیزات خط ریلی در آینده استان موثر است.

مهرداد انصاری بابیان اینکه راه آهن کشور توجه و تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش را دنبال می کند ادامه داد: تشکیل شرکت حمل و نقل ریلی در استان به عنوان یک ضرورت از سوی مدیریت ارشد استان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های استان فارس، پیش بینی می شود استقبال مناسبی از راه اندازی این شرکت در استان فارس شود.

دراین جلسه مقرر شد اداره کل راه آهن استان فارس انتقال اطلاعات در قالب یک بسته سرمایه گذاری جهت ارائه به شرکت های استان تهیه کند.ک/2

7382/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا