گوناگون

معاون استاندار لرستان: حمایت از بخش تولید باید اولویت نخست بانک ها باشد

81227463 5806084

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی هادی چگنیˈ روز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان صنعت و معدن استان

لرستان افزود: تنها راه حل ریشه ای برای برون رفت از وضعیت کنونی و رفع معضل بیکاری استان، توجه به توان و ظرفیت بخش خصوصی و فراهم کردن زیرساختهای لازم با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: اکنون اقدامات و طرح های عمرانی موثر و مطلوبی از جمله طرح توسعه فرودگاه خرم آباد

، احداث سه خط راه آهن، احداث آزادراه خرم آباد – اراک و پیگیری طرح های سدسازی در سطح این استان درحال اجراست که اینها نشاندهنده توجه و عنایت ویژه دولت و تلاش مدیریت اجرایی استان لرستان برای محرومیت زدایی و رشد و توسعه استان است.

چگنی با بیان اینکه نرخ مهاجرت سالانه از استان لرستان، هفت هزار نفر گزارش شده، افزود: در حالی که لرستان 2.4 درصد از جمعیت کشور را درخود جای داده، اما سهم ارزش افزوده این استان در بخش صنعت و معدن حدود سه دهم درصد است.

وی همچنین تولید ناخالص استان را 1.2 درصد عنوان کرد و گفت: برخی مسایل و مشکلات ایجاد شده در خصوص عدم فعالیت واحدهای تولیدی لرستان، سراسری است که همراهی و همکاری برخی دستگاهها از جمله بانکها برای رونق فعالیت این واحدها بسیار موثر است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه در فاز نخست اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها 30 درصد سهم تولید محقق نشد و به صورت نقدی پرداخت شده، افزود: کمبود منابع بانکی از مسایل و مشکلات اصلی در حوزه فعالیت های اقتصادی و تولیدی استان لرستان به شمار می رود.

در این همایش از 14 فعال بخش صنعت و معدن لرستان با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

7269/1625

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا