گوناگون

معاون استاندار کردستان: با اصلاح قوانین از بروز فساد جلوگیری می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان معتقد است: اصلاح و روان سازی قوانین و پرهیز از بروکراسی اداری می‌تواند از بروز فساد جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، علیرضا آشناگر، امروز، ششم آبان در همایش امر به معروف و نهی از منکر، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در سنندج اظهار کرد: اگر در جامعه ما رانت، رشوه و انحصار دیده می‌شود باید به آن بپردازیم زیرا بعضی از منکرها می‌توانند یک سیستم اداری را منهدم کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی هدف همه مسئولان و مردم جامعه است، بیان کرد:‌ آن چیزی که ما از توسعه اقتصادی توقع داریم این است که تولید ناخالص افزایش، اشتغالزایی بیشتر و درآمد سرانه مردم افزایش یابد. توسعه اقتصادی زمانی اتفاق می‌افتد که امنیت فردی و اقتصادی افزایش و فقر و تنگدستی کاهش یابد و هرکس از فرصت های برابر برای تعالی توانایی‌های خود بهره‌مند شود.

آشناگر بیان کرد:‌ فساد مانع اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است و منظور از فساد فقط مظاهر فردی آن نیست. برخی افراد به خاطر منفعت شخصی خود از مقام و منصب خویش سوء استفاده می‌کنند. این افراد مبانی اصلی و بنیان‌های قدرت را به هم می‌ریزند تا به مقاصد خود برسند. همچنین این افراد برای رسیدن به اهداف خود مناسبات اداری و اجتماعی را تخریب می‌کنند.

آشناگر ادامه داد: فعالان اقتصادی در صورتی در جامعه فعالیت می‌کنند که یک فضای رقابتی سالم حاکم باشد و امید به پیشرفت نیز در آن وجود داشته باشد، درصورتی که اگر این دو مسئله وجود نداشته باشد بی انگیزگی و افسردگی میان فعالان اقتصادی اتفاق می‌افتد. در چنین جامعه‌ای تمایل به فساد بیشتر شده و بنیان‌ها، تخریب و فضای رقابتی از بین می‌رود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مهار فساد در جامعه، قانون گرایی است زیرا بدترین چیز قانون گریزی است. قوانین وضع شده‌اند تا مردم در رفاه قرار گیرند، در صورتی که می‌بینیم برخی از مدیران قانون را دور زده یا تفسیر شخصی از آن می‌کنند.

آشناگر ادامه داد: شفافیت در کارها یکی دیگر از راه‌های مهار فساد است. مدیر و یا کارمندان هیچ اداره‌ای اجازه پنهان کاری ندارند و باید اقدامات و کارهای خود را براساس شفافیت انجام دهند.

وی بیان کرد:‌ پیشرفت و توسعه اقتصادی جامعه با عمل به معروفات امکان پذیر است. اگر سیستم اداری سالمی داشته باشیم معروف گسترش پیدا کرده و تمایل به انجام منکرات نیز کمتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ اصلاح و روان سازی قوانین و پرهیز از بروکراسی اداری می‌تواند از بروز فساد جلوگیری کند و راه را برای فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هموارتر کند. رسانه ها نیز باید مدیران و مسئولان جامعه را نقد منصفانه کنند و در این زمینه نیز باید آستانه تحمل مدیران بالا باشد و مشکلات و نقص‌های کار خودشان را رفع کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا