گوناگون

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری و بخشدار مرکزی قدس معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر امروز در جلسه شورای اداری قدس که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر و روسای ادارات شهرستان و به منظور تودیع و معارفه معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار و بخشدار مرکزی قدس برگزار شد، اظهار داشت: قدس به دلیل ارزانتر بودن خدمات و نزدیکی به کلانشهرهای تهران و کرج یکی از مهاجر پذیرترین شهرستان های استان است.

فرماندار قدس افزود: این مسئله موجب شده که افراد با قومیت های متفاوتی در این شهرستان که از نطر وسعت کوچک است در کنار یکدگیر زندگی کنند که تفاوت فرهنگ ها، گاه موجب بروز اخلاف و تنش های اجتماعی می شود و این مسایل توام با هم موجب وضعیت ویژه این شهرستان می شوند.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهرستان با توجه به فعالیت بیش از هزار و 500 واحد صنعتی و 60 معدن، بیکاری است، نرخ بیکاری قدس در حدود 14 درصد است که باید فکری به حال این معضل شود.

فردی گفت: همچنین مسئله دیگر بافت فرسوده شهر است، مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از مسایلی است که با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری بسیار تا حدودی رفع شده ولی هنوز بسیاری از واحدهای صنعتی مالیات خود را به حساب شهرهای مجاور واریز می کنند که نیاز به همکاری مسئولان است تا این مشکل کاملا برطرف شود.

فرماندار قدس عنوان کرد: شورای تامین قدس در سال 92 با برگزاری 27 جلسه و 180 مصوبه در استان تهران از نظر کمیت و کیفیت رتبه نخست را کسب کرده، همین امر موجب شده که هماهنگی و نظم بسیار خوبی بین ادارات و مسئولان مختلف شهرستان برقرار شود.

وی در ادامه از زحمات معاون برنامه ریزی و مالی اداری فرمانداری، رحمان علیزاده تشکر کرد و برای وی در سمت جدیدش در شهرستان شهریار آرزوی موفقیت کرد.

همچنین در این جلسه از زحمات علیرضا ورمزیار بخشدار پیشین بخش مرکزی نیز تقدیر و برای فریدون غیاثوند معاون جدید و محمدرضا آذریان بخشدار جدید نیز آرزوی موفقیت شد.

کسب رتبه 4 فرهنگی دانشگاه های آزاد استان توسط واحد شهرقدس

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به ارایه گزارش عملکرد پرداخت و اظهار داشت: این واحد با 25 هزار دانشجو بزرگترین مجتمع آموزش عالی غرب استان تهران است که دانشگاه آزاد واحد شهریار، واحد صبا شهر و پردیس علوم تحقیقات شهرقدس نیز زیر مجموعه این واحد آموزشی هستند.

حسین حسن پور افزود: این دانشگاه حدود هزار نفر عضو هئیت علمی و استاد مدعو دارد و تاکنون 17 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند که تعدادی از آنها در خود دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه ردیف بودجه ایی ندارد و خود باید هزینه های دانشگاه را تامین کند که دانشگاه آزاد واحد شهرقدس با کسب ثروت از طریق فروش علم موفق شده در سال 92 حدود 25 میلیارد ریال درآمد غیرشهریه ایی داشته باشد، در واقع کسب درآمد از طریق فروش علم رویکرد اصلی این دانشگاه در بخش درآمد زایی است و به همین دلیل در سال جاری هیچ افزایش شهریه ایی نداشته است.

این مسئول عنوان کرد: زمانی که دانشگاه را تحویل گرفتیم تراز مالی دانشگاه منفی بود ولی اکنون 265 درصد افزایش درآمد داشته است، همچنین این واحد برای افراد بومی شهرستان قدس تسهیلاتی از جمله تحصیل در 40 مقطع رشته بدون کنکور را در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: ارتقای علم، سطح فرهنگ و بسط پژوهش و تولیدات علمی هدف اصلی این واحد است و با فعالیت های بسیاری که در این زمینه ها صورت گرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بین دانشگاه های آزاد استان تهران از نظر فرهنگی رتبه 4 را کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا