گوناگون

معاون دانشگاه پزشکی بوشهر:رسالت مراکز بهداشتی درمانی ارایه خدمات عمومی است

81195567 5751312

به گزارش ایرنا دکتر عبدالمحمد خواجه ییان روز سه شنبه درنشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با استاندار این استان افزود: سطح نخست خدمات درمانی تعریف شده است و اگرنیاز به دریافت خدمات تخصصی باشد این مهم از طریق سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده به بیماران ارایه می شود.

وی یادآورشد: رسالت حوره بهداشت نخست جلوگیری از بیماری و ارایه خدمات درمانی در سطح اول است و انجام خدمات تخصصی به عهده سطوح درمانی بالاتر و تخصصی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: هم اینک پوشش شبکه بهداشتی در این استان 100درصد است اما به دلیل نا آشنایی مردم و مطالباتی که وجود دارد نتیجه کار بخوبی خروجی پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: طرح مطالبه ارایه خدمات تخصصی افزون بر دامن زدن به ایجاد نارضایتی زمینه جذب پزشک و نیرو را نیز در این مراکز با مشکل روبه رو می کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در حوزه بهداشت هدف اصلی جلوگیری از اختلال در سلامت مردم است اما درمان در سطح اول نیز به حوزه بهداشت مربوط است.

خواجه ییان بیان کرد: با وجود این که دستگاه های مختلفی درحوزه سلامت موثر هستند اما همه مطالبات از حوزه بهداشت انجام می شود.

وی گفت: ارتقای سطح سلامت نیازمند مشارکت بین بخشی جمعی بویژه درحوزه پیشگیری است که تحقق این مهم مانع از تحمیل هزینه های هنگفت در بخش درمان خواهد بود.

خواجه ییان اظهارکرد: هم اینک مراکز بهداشتی شهری و روستایی استان بوشهر درزمینه ساختمان و تجهیزات از فرسودگی مزمن رنج می برند.

وی افزود: با توجه به استانی شدن بودجه بخش سلامت برای تجهیز و توسعه مراکز بهداشتی با کمبود شدید اعتبار روبه رو هستیم .

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهریادآورشد: برای برون رفت از وضعیت موجود و ارایه خدمات مطلوب در شان و منزلت مردم باید اعتبار لازم برای نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی اختصاص یابد. ک/2

628/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا