گوناگون

معاون دیوان محاسبات کشور: آگاه نبودن از قوانین، عامل بروز تخلف مالی در دستگاههاست

81155577 5680321

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اصفهان، « عبداله صفایی نسب » روز چهارشنبه در همایش تبیین بودجه سال 93 برای مدیران، معاونان پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، کارشناسان و ذیحسابان سازمانها و ادارات استان اصفهان افزود: اجرای سیاست‎های پیشگیرانه در برنامه های دیوان محاسبات قرار دارد.

وی، ضرورت شفافیت در حسابرسی ها، حسابداری ها، نظارت الکترونیک و نظارت بر کنتر‎ل‎های داخلی را از مهمترین اولویت ‎های دیوان محاسبات کشور بیان کرد.

معاون فنی دیوان محاسبات کل کشور، تهیه شاخص های سلامت اداری، سنجش و اندازه گیری شاخص های سلامت اداری و اعلام آن به دستگاه های اجرایی و مردم را از جمله وظایف این دیوان در راستای کارآمدی نظام نظارتی براساس ماده 28 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اعلام کرد.

صفایی نسب همچینین نظارت به روز به منظور ایجاد انضباط مالی و افزایش کارآمدی، بهره وری و اثر بخشی هزینه ها، ارائه خدمات مشاوره ای به منظور پیشگیری از تخلفات و تسریع در تحقق اهداف دستگاههای اجرایی را از جمله راهبردهای نوین دیوان محاسبات کشور بیان کرد.

استاندار اصفهان نیز اظهار کرد: سلامت اداری و عملکرد دستگاههای اجرایی که در خط مقدم مقابله با فساد قرار دارند، بر اساس شاخص های شورای دستگاه های نظارتی ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات نقش بسزایی در کاهش تخلفات در دستگاه های اداری دارد، گفت: این نهاد در اعمال کنترل و نظارت مستمر مالی به منظور پاسداشت از بیت المال یاری دهنده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به نام « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، حاکمیت قانونمداری و رعایت ضوابط و قوانین توسط مسوولان ذیربط را الزامی دانست.

« حسین سیستانی » اظهار کرد: این نوع همایش ها راهگشای عملکرد مطلوب و مناسب دستگاه های تابعه استانی و شهرستانی در مواجهه با قانون بودجه سال 93 است.

د/ 8114/ 7132

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا