گوناگون

معاون سازمان جنگل ها: کاهش سطح آب های زیرزمینی در کشور نگران کننده است

81232245 5814250

به گزارش ایرنا، «پرویز گرشاسبی» در آیین تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار کرد: اجرای طرح های موفق و مدیریت سرزمینی نیازمند یک مدیریت فرابخشی با حفظ منابع است.

وی افزود: در این مدیریت سرزمینی اگر انسان رابطه درست ، معقول و موزونی با فضای پیرامون خود به ویژه منابع از دست رفتنی چون عرصه ها و محیط زیست طبیعی خود نداشته باشد، باعث هدر رفت منابع انسانی و طبیعی خواهد شد.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و تمامی مسوولان باید دید وسیع تری نسبت به مسائل پیدا کنند و نگاه فرابخشی همراه با جهان بینی فلسفی و علمی داشته باشند.

گرشاسبی متذکر شد: ما باید از کوچک و جزئی نگری به سمت آینده و کلی نگری خود را سوق دهیم و بر اساس این نوع تفکر و نگاه برنامه های خود را تنظیم کنیم.

معاون آبخیزداری رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: آب و منابع آبی در مقطع فعلی به شدت در حال تهدید و رو به کاهش بوده و مقدار تبخیر آب رودخانه ها نیز در حال افزایش است.

گرشاسبی یادآور شد: برنامه های کشور برای آینده باید در راستای کنترل آب و کاهش برداشت آب از سفره های زیرزمینی باشد.

وی ابراز کرد: با افزایش گستره باغ ها و اراضی کشاورزی بایستی نوع آبیاری ها نیز به سمت طرح هایی پیش برود که نیاز آنها به آبیاری کم باشد.

معاون سازمان جنگل ها اعلام کرد: مدیریت دولتی منابع طبیعی دیگر نتیجه بخش و مطلوب نیست بلکه مدیریت باید با دید مشارکت مردمی انجام بپذیرد.

گرشاسبی نقش رسانه ها در زمینه آموزش درست و مداوم در شیوه نگهداری و حفاظت از منایع طبیعی به مردم را بسیار کارساز و موثر خواند.

در پایان این آیین «خیرالله آذرکردار» به عنوان مدیرکل جدید منابه طبیعی و آبخیزداری استان ایلام منصوب و از خدمات «رضا احمدی» قدردانی شد.

قابل ذکر است که ˈ«رضا احمدی»ˈ نیز به سمت رییس مرکز جنگل های خارج از شمال کشور منصوب شده است. ک/2

540

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا