گوناگون

معاون وزیر جهاد کشاورزی: نیاز کشوربه روغن های وارداتی باید کاهش یابد

81173681 5712275

ˈعباس کشاورزˈ روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از مزارع گندم، جو و ˈکلزاˈ در شهرستان تویسرکان در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه بیش از 90 درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است افزود:بزرگترین وابستگی کشورمان در بحث مواد غذایی، واردات روغن خوراکی است.

وی اظهار کرد: ایران ششمین کشور وارد کننده روغن خوراکی دنیاست و به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی اجرای یک برنامه مدون 10 ساله برای تامین 70 درصد روغن خوراکی در داخل کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

کشاورز گفت:هم اکنون 30 رقم دانه روغنی کلزا با توجه به اقلیم منطقه ای در کشور موجود است که به دلیل کشت پائیزه آن به رغم مصرف بسیار کم آب ، میزان تولید روغن این گیاه بالای 40 درصد است.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان در سال جاری افزود: قیمت تضمینی خرید این محصول در سال جاری 19 هزار ریال است و برای قیمت خرید تضمینی سال آینده در فصل پائیز تصمیم گیری می شود.

کشاورز گفت: در شش ماهه پایانی سال گذشته بیش از هفت هزار و 800 دستگاه تراکتور برای کشاورزان فراهم شده و در سال جاری نیز تعداد 350 دستگاهˈ کمباینˈ در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

7531/551/681

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا