گوناگون

معاون وزیر راه: از ظرفیت دانشگاهها و نخبگان بهره خواهیم گرفت

81210051 5776084

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، ˈمحمدرضا شکرچی زادهˈ عصر شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: هدف آن است تا در اجرای طرحها و پروژه ها علاوه بر جنبه تکنیکی و فنی، مسایل اجتماعی و مباحث علوم انسانی را نیز لحاظ کنیم.

رییس مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: ایجاد همگرایی بین این مرکز و جامعه دانشگاهی می تواند علاوه بر افزایش ضریب موفقیت طرح ها، از بروز برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی در این حوزه جلوگیری کند.

شکرچی زاده افزود: استفاده از ظرفیت اساتید علوم انسانی، اجتماعی و جامعه شناسی برای نگاه جامع تر به طرح ها و پروژه های عمرانی، از برنامه های اصلی وزارت راه و شهرسازی است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: در مطالعه طرح های عمرانی باید جنبه های اجتماعی و اقتصادی در کنار ابعاد فنی و مهندسی به صورت توأمان مورد توجه باشد.

سیدˈعلی اکبر پرویزیˈ افزود: مطالعات طرح ها و پروژه ها به صورت عمیق، کارشناسی و جامع می تواند از بروز برخی از مشکلات در مرحله اجرا بکاهد.

وی گفت: البته مشاوران و مهندسان نیز باید در مطالعه طرح ها و پروژه ها از کارهای کلیشه ای و کپی برداری خودداری کرده و با بررسی دقیق، همه جوانب و شاخصه های لازم را مد نظر قرار دهند.

استاندار خراسان شمالی افزود: رویکرد اصلی مدیریت ارشد استان در بحث مسکن، احیای بافت های فرسوده و حرکت به سوی خودمالکی است.

استان خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد. ک/1

626**1504



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا