گوناگون

معاون وزیر نفت :تشکیل صندوق توسعه پروژه به گام آخر رسید

81174427 5713384

به گزارش روز جمعه شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، عباس شعری مقدم افزود:

اساسنامه و امیدنامه تشکیل صندوق توسعه پروژه در سازمان بورس تدوین و نهایی شده و برای تایید نهایی وزیر نفت برای مقام وزارت ارسال شد.

وی افزود: در صورت تایید نهایی وزیر نفت می توان تحول بزرگی در سرمایه گذاری طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی رقم زد.

شعری مقدم ادامه داد: این صندوق بگونه ای طراحی شده است که می تواند در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی مانند اوره و آمونیاک، متانول و چند بخش دیگر به طور مستقل به جذب سرمایه اقدام کند.

وی با بیان این که افزون بر شرکت ها و بانک ها، افراد زیادی برای سرمایه گذاری در صندوق توسعه پروژه ابراز تمایل کرده اند، ابرازامیدواری کرد امسال جهش مورد نظر در توسعه صنعت پتروشیمی آغاز شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشکیل صندوق پروژه در صنعت پتروشیمی که با همکاری سازمان بورس در حال پیگیری است، می تواند سرمایه گذاری های جدیدی را برای طرح های توسعه ای و در حال ساخت صنعت پتروشیمی به همراه داشته باشدکه بدون تردید در اقتصاد کشور نیز تاثیر گذار خواهد بود.

شعری مقدم چندی پیش گفته بود تشکیل صندوق پروژه می تواند منجر به تامین مالی طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی شود و تدوین اساسنامه این صندوق در مراحل پایانی است.

وی یادآور شده بود با کمک سازمان بورس و اقتصاددانان برجسته کشور در حال تهیه اساسنامه صندوق توسعه صنعت پتروشیمی هستیم و در این صندوق سرمایه گذاران بخش خصوصی، بانک ها و دیگر علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز پیش ازاین از راه اندازی صندوق های پروژه در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و طرحهای مهم عمرانی در سال 93 خبر داده بود.

به گفته علی صالح آبادی طراحی صندوق پروژه پایان یافته و این صندوق از سال٩٣ در تامین مالی طرح های نفت، گاز، پتروشیمی و طرح های عمرانی مشارکت خود را آغاز خواهد کرد.

اقتصام (1)1070**1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا