گوناگون

معاون وزیر نفت: پالایشگاه آبادان نیاز به تثبیت تولید و سوددهی دارد

81216526 5787461

به گزارش ایرنا، ˈ عباس کاظمیˈ پنجشنبه در نشست بررسی روند بازسازی و نوسازی پالایشگاه آبادان در باشگاه گلستان این شهرستان افزود: پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از ارکان تولید فرآوردهای نفتی در کشور نیاز به بازسازی برای سود دهی دارد و این مجتمع پالایشگاهی هم اکنون یک واحد زیانده نفتی است.

وی با اشاره به استفاده برخی از فازهای پالایشگاه آبادان از فناوری های قدیمی گفت: این فازها نیاز به نوسازی با استانداردهای روز دنیا دارند تا به سوددهی برسند.

معاون وزیر نفت، ظرفیت پالایش پالایشگاه آبادان را 360 هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: شش میلیارد و 200 میلیون یورو و چهار میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح نوسازی پالایشگاه آبادان نیاز است.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان، تحول وسیعی در منطقه بوجود می آید.

کاظمی با اشاره به راکد ماندن طرح اجرای پالایشگاه دوم آبادان گفت: برای اجرای این پالایشگاه نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست خواستار توجه به محیط زیست در پالایشگاه آبادان شد و افزود: مردم آبادان آلودگی های زیادی را بواسطه فعالیت این پالایشگاه تحمل می کنند.

ˈ اسماعیل زمانی ˈ گفت: استفاده از فناوری های جدید و روز دنیا در پالایشگاه آبادان لازم است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد اروند و قرار گرفتن پالایشگاه آبادان در محدوده این منطقه تجاری اقتصادی اضافه کرد: منطقه آزاد اروند در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد و بدون شک مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی از صدور مجوز احداث پنج پالایشگاه کوچک در منطقه آزاد اروند خبر داد و خواستار تامین خوراک این واحد های تولید از سوی پالایشگاه آبادان شد.

زمانی گفت: ˈشیمی شهرˈ توانایی احداث 110 واحد کوچک و متوسط پتروشیمی و صنایع پایین دستی پتروشیمی را دارد و منطقه آزاد اروند از نظر قرار گرفتن در نزدیکی بزرگترین منابع و ذخایر نفتی کشور قابلیت زیادی در توسعه صنایع پتروشیمی و پایین دستی آن دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی ترین واحد پالایشگاهی کشور یک چهارم بنزین کشور را تولید می کند.

ˈ جواد سعدون زاده ˈ افزود: متاسفانه پالایشگاه دوم آبادان موسوم به خوزستان به فراموشی سپرده شده است.

وی اظهار کرد: احداث این پالایشگاه باید به دست نیروهای آبادانی و بومی سپرده شود.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از بی توجهی به میادین مشرک نفتی ایران و عراق گفت: عراق نزدیک به یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از میادین نفتی مشترک استحصال می کند در حالیکه ایران کمتر از 200 هزار بشکه از این میادین برداشت می کند.ک/2

7102/7279/681

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا