گوناگون

کارشناسان نظرات خود را برای حل مشکل مالیات و سرمایه گذاری در استان ارائه کنند

81216532 5787457

قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن در ارومیه افزود: آذربایجان غربی مشکلات بسیاری در حوزه صنعت و معدن به ویژه در بخش های مالیات، بهره های بانکی و سرمایه گذاری دارد که باید این موارد به هر نحو ممکن حل شود.

وی اظهار کرد: می توان با جمع کردن این نظرات در سریعترین زمان ممکن و توجه به کاربردی بودن آنها، پیشنهادهای لازم را در جلسه قریب الوقوع استانداران با هیات دولت مطرح کرد و به نتیجه خوبی رسید.

وی حل شدن مشکلات واحدهای صنعتی را مترادف با اشتغال روزافزون در استان عنوان کرد و ادامه داد: ما به جایی رسیده ایم که 117 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی، شش هزار و 400 فرزند شهید و ایثارگر و شش هزار و 200 فارغ التحصیل کشاورزی جزء آمار بیکارهای آذربایجان غربی هستند و هیچ کس نمی تواند برای اشتغال آنها کاری انجام دهد.

استاندار آذربایجان غربی از درخواست های مکرر مردم و خانواده ها برای اشتغال فرزندانشان در موارد مختلف خبر داد و اضافه کرد: برای ما مدیران مهم نیست که چند روز مدیریت کنیم و نکته مهم در زمان مدیریت، حل مشکلات مردم و آمار تلاشها برای این امر است که می تواند ما را روسفید کند.

سعادت، سازوکارهای کهنه در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در حال حاضر، 70 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری صنعتی در کشور راه اندازی شده و معنای آن این است که این مناطق با قانون سرمایه گذاری مختص به خود کار می کنند و قانون سرمایه گذاری مربوط به کشور، برای این مناطق کارساز نیست.

وی افزود: سوال اساسی در اینجاست که چرا باید قانون سرمایه گذاری در کشور آنقدر نامناسب باشد که تمامی مناطق به دنبال تصویب شدن به نام منطقه ویژه یا منطقه آزاد باشند؟

وی یکی از مهمترین مشکلات در حوزه اقتصادی در آذربایجان غربی را همسنگ قرار دادن صنعت این استان با صنعت استانهای داخلی کشور به ویژه تهران عنوان کرد و ادامه داد: این امر در حوزه مالیات، مشکلات عدیده ای برای صنعتگران در این استان ایجاد کرده و راه چاره ای نیز برای حل آن نداریم.

استاندار آذربایجان غربی از افزایش سطح درآمدی استان به میزان 36 درصد با وجود افزایش 28 درصدی این درآمدها در کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: این امر موجب شده که صنعتگران و فعالان اقتصادی در استان متضرر شوند.

در این جلسه از فعالان اقتصادی در حوزه صنعت و معدن با اهدای تندیس ویژه قدردانی شد.

در حال حاضر دو هزار واحد صنعتی و تولیدی در آذربایجان غربی فعالیت دارند که نزدیک به 45 درصد آنها راکد هستند.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا