گوناگون

معاون کمیته امداد: امسال ایجاد500 هزار فرصت شغلی هدف گذاری شده است

81163791 5695133

به گزارش ایرنا، ˈمحمد امیدˈ روز چهارشنبه در همایش خودکفایی و توانمندسازی چهار هزارو 480 مددجو زیرپوشش کمیته امداد کردستان به مناسب سالگرد سفر رهبری، در مجتمع فجر سنندج افزود: با توجه به دوبرابر شدن اعتبارات امسال اشتغالزایی این کمیته از سوی دولت، امید است بتوانیم این میزان فرصت شغلی را تحقق بخشیم.

به گفته وی هم اکنون 750 هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال هستند.

وی با تاکید بر توجه به کسب و کار خرد و مشاغل خانگی گفت: 40 درصد اقتصاد کشور می تواند از محل اشتغال کوچک و خرد رقم بخورد.

وی ادامه داد: ایجاد برخی فرصت های شغلی، هزینه هنگفتی را در بردارد در حالیکه پایداری و بهره وری چندانی نیز ندارند و برای فرد و جامعه نیز مقرون به صرفه نیست.

وی، ایجاد اشتغال کوچک با سرمایه اندک را در کشور دارای سابقه دانست و اظهارکرد: در کشور این ظرفیت وجود دارد که با صرف کمترین هزینه در ایجاد مشاغل خرد و خانگی بیشترین بهره وری را برد.

به گفته وی ایجاد مشاغل خانگی و شغل های کوچک در راستای رفع مشکل بیکاری و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه بسیار تاثیرگذار بوده و جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر سوق خواهد داد.

امید، با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای ایجاد مشاغل خرد و توانمند سازی مددجویان فعالیت موثری انجام داده افزود: این نهاد در ایجاد مشاغل کوچک،پارسال برای سومین بار مقام نخست را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)امروز جزو فعالان اقتصادی کشور هستند اظهار کرد: بیش از شش درصد شیر و گوشت کشور، امروز توسط مددجویان زیرپوشش این نهاد تامین می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 17درصد از حمل نقل بین شهری و 28 درصد از حمل نقل درون شهری در کشور در اختیار مددجویان زیرپوشش این نهاد قرار دارد گفت: در حوزه شیلات نیز 37 درصد از قایق های موجود در کشور متعلق به مددجویان زیرپوشش است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:از عوامل اصلی توسعه جوامع، ذهن آدم ها و خلاقیت و نوآوری است،و کشورهایی که در اقتصاد به سمت نوآوری، و ابتکار روی آورده اند امروز در توسعه و رشد اقتصادی، حرف نخست را می زنند.

ˈسید احسن علویˈ در ادامه به نرخ 28 درصدی بیکاری در کردستان افزود:برخی این میزان را 30 درصد می دانند که بسیار نگران کننده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز گفت: کردستان دارای ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری و اشتغال است و رفع برخی تنگ نظری ها در بدنه مدیریتی استان می تواند زمینه توسعه اشتغال و رفع بیکاری را فراهم کند.

حجت الاسلام ˈسید محمد حسینی شاهرودیˈ افزود: نباید اجازه داد که تنگ نظری برخی از افراد مانع از ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری در استان شود.

وی با بیان اینکه لازم است موارد دست و پاگیر در بحث تعاون، کار و اشتغال حذف شود گفت: استان کردستان با ظرفیت های موجود یکی از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی است و در این راستا باید بستر توسعه فراهم شود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه سرمایه گذاری تنها مربوط به کارخانه های بزرگ و مشاغل کلان نیست اظهار کرد: باید نگاه ها به ایجاد اشتغال در جامعه تغییر پیدا کند و سرمایه گذاری افراد به سمت کسب و کار کوچک سوق داده شود که در این راستا کمیته امداد تاکنون موفق عمل کرده است.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از توانمندی های مجریان طرح های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان دایر شد.

53 هزار خانوار کردستانی زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.ک/2

533/7348/640

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا