گوناگون

معروف: خيلي چيزها ثابت شد

سعيد معروف اظهار کرد: عملکرد پاسور به کار ساير بازيکنان بستگي دارد که خو‌شبختا‌نه در بازي با برزيل ساير بازيکنان تيم واليبال ايران آنقدر خوب وظيفه خود را انجام دادند که کار پاسور هم نمود داشت. خوشحالم که توانستم کمکي کنم و نقشي در پيروزي تيم ايران در ليگ جهاني داشته باشم.

به نقل از ايسنا، وي افزود: يکي از کم اشتباه‌ترين بازي‌هاي طول تاريخ واليبال را مقابل برزيل انجام داديم. من بعد از بازي آمار عملکرد بازيکنان ايران را نگاه مي‌کردم، آمار چيز عجيبي را نشان مي‌دهد شايد چنين اتفاقي ديگر هيچ وقت تکرار نشود که تيم ايران مقابل تيمي همچون برزيل در خانه‌اش چنين کارايي خيره کننده‌اي داشته باشد. آمار عملکرد بيش از 60 – 70 درصد براي هر بازيکني استثنايي است.

کاپيتان تيم ملي واليبال ايران ادامه داد: همين که نمايش تيمي و هماهنگي داشتيم خيلي خوب بود. اين جزو بازي‌هاي بود که تيم ايراني يک دست و هماهنگ کار مي‌کرد . در بازي با ايتاليا متاسفانه شرايطي پيش آمد که برخي از بازيکنان خوب بودند و برخي ديگر اشتباه داشتند، اما خو‌شبختا‌نه مشکلات تيم براي بازي با برزيل کاملا برطرف شد. فکر مي‌کنم اوج کار بازيکنان ايران بازي‌هاي گروهي و هماهنگي با يکديگر بود.

سعيد معروف در پاسخ به سوالي درباره بازي با برزيل در تهران ، گفت: تيم‌هايي که در تهران با آنها بازي داريم تيم‌هايي هستند که تجربه بازي در همه کشورهاي دنيا در ميان انبوه تماشاگران را دارند. درست است که نوع تماشاگران ايراني با جهان فرق مي‌کند، اما نبايد تصور کنيم که برزيل به ايران بيايد و ببازد، اصلا چنين چيزي نمي‌تواند صحت داشته باشد تا جايي که من به ياد دارم برزيل هميشه در لحظات آخر حتي شانس صعود به جام جهاني نداشته، اما تا آخر اين امتياز را کسب کرده است، حال هم بازيکنان با تجربه‌اي دارند و مي‌تواند روند مسابقه را عوض کنند، برزيل قهرمان المپيک شده و توانايي کنترل مسابقه را دارد.

وي با اشاره به توانايي برزيل خاطر نشان کرد: تنها کاري که از دست ما برابر برزيل بر مي آيد اين است که بازي خودمان را در تهران کم اشتباه انجام دهيم. مهم نيست چه حريفي مقابل ما بازي مي‌کند، برزيل يا لهستان يا هر تيم ديگر. اميدوارم بازي کم اشتباهي را نشان دهيم. اگر کم اشتباه کار کنيم مقابل هر تيم خوب نشان مي‌دهيم تيم ايران زماني به مشکل بر مي خورد که با اشتباه‌هاي خودمان حريف را به بازي بر مي‌گردانيم. مي‌توانيم از امتياز ميزباني نهايت استفاده را ببريم. از فشاري که روي تيم برزيل است، با کمک هواداران خود بهره ببريم و خودمان استرس باخت نداشته باشيم.

سعيد معروف با تشکر از حمايت‌هاي مردم و با اشاره به فهم بالايي مردم از واليبال گفت: تا جايي که مي‌دانم مردم اکثر بازي‌هاي واليبال را پيگيري مي‌کنند . آنها مي دانند که در ليگ جهاني اين طور نيست که با يک بازي خوب و پيروزي يا يک بازي بد و شکست شرايط تيمي مشخص شود. باخت در ايتاليا و برد در برزيل هيچ کدام نمي‌تواند از حالا نشان دهنده صعود و يا عدم صعود تيم ملي واليبال باشد، تنها چيزي که مهم است بايد همه بازيکنان ايران در هر مسابقه تلاش خود را کنند تا بهترين نتايج را بگيريم، تکليف صعود به مرحله بعد هم در هشت بازي نهايي مشخص مي‌شود اين که بخواهيم بعد از هر برد تيم واليبال را بزرگ کنيم و يا بعد از هر باخت بازيکنان واليبال را خراب کنيم، اصلا درست و منطقي نيست. خوشحالم از اين که مردم ايران خوب واليبال را درک مي‌کنند.

معروف در پايان گفت: اين پيروزي مقابل برزيل چيزهاي زيادي را به خيلي ها ثابت کرد، نشان داد که يک مجموعه موفق است. نبايد يک پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي واليبال را تنها به يک شخص نسبت داد. يک مجموعه در کنار هم خيلي خوب کار مي‌کنند و موفق مي‌شوند ما مي‌توانيم با پيروزي‌ها در تهران نشان دهيم که مردم به درستي از ما حمايت کرده‌اند و ما مي‌توانيم پاسخگوي حمايت‌ها و اعتماد مردم باشيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا