Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماریمعماری ملل

نگاهی به معماری جالب و دیدنی برج دیوار سفید قبرس + عکس

معماری جالب و دیدنی برج دیوار سفید قبرس و طراحی خاص آن توسط معمار معروف فرانسوی jean nouvel  باعث شده است که این روزها این برج سبز مورد توجه خاص معماران و علاقه منوان به حوزه معماری قرار بگیرد. با میهن پست همراه شوید.

طراحی و معماری برج مسکونی «دیوار های سفید» در پایتخت کشور قبرس یعنی شهر نیکوزیا، با ۶۷ متر ارتفاع در حالی توسط معمار معروف فرانسوی انجام شده است که این ساختمان به عنوان نشانه‌ای از معماری شهری مدرن از فواصل دور در این شهر دیده می شود.

اگر هر بیننده ای این سازه را با نگاه بصری تماشا کند،خواهد دید که این برج سبز به لحاظ بصری و به دلیل گسترش شیوه معماری آن به صورت عمودی، با خانه های موجود در جهت افقی، کنتراست خاصی ایجاد کرده است.

هم چنین با ظاهر مدرن خود، در میان خانه های مربوط به قرون وسطی، برجسته تر شده است. ساختمان مسکونی ژان نوول دارای ۱۰ طبقه واحد های مسکونی، ۶ طبقه دفاتر اداری و ۲ طبقه واحد های تجار می باشد.

البته ۸۰ درصد از نمای جنوبی این ساختمان با فضای سبز عمودی پوشش داده شده است که گل ها و گیاهان در این بنا به عنوان یک عامل طبیعی کنترل نور خورشید عمل می کنند و در روز های تابستان نیز در حالی سایه و خنکی آن ها به داخل ساختمان منتقل می شود که در زمستان نیز با کنار رفتن آن ها از روزنه های برج که گیاهان و گل ها از آن بیرون زده اند، نور را در داخل برج، آن هم به بشترین حد خود می رسانند.

در طراحی فضای سبز برج دیوار سفید نیز از گیاهان بومی مناطق مختلف قبرس استفاده شده که همراه با تغییر فصل این گیاهان نیز با تغییر در این برج دیده و نکته جالب این برج نیز این است که در اطراف آن درخت های زیتون ۴۰۰ ساله قرار گرفته که مرتبط با پارک مجاور آن است.

توضیح بیشتر این که در نمای شمالی برج دیوار سفید نیز تعدادی تراس در نظر گرفته شده تا مناظری از شهر برای ساکنین آن ایجاد شود این در حالی است که در نماهای شرقی و غربی آن کاملاً با پوشش بتنی ساختمان پوشیده شده تا ساکنان دور از آلودگی صوتی و باد مزاحم لحظاتی خوب را در این برج سپری کنند.

البته در بعضی قسمت‌های این برج که با نمای بتنی پوشیده شده است نیز با پنجره های مربعی شکل به صورت رندم سوراخ شده و در کنار باغ های عمودی بنا، ظاهری متفاوت به آن بخشیده است.

با هم در میهن پست تصاویری از این برج سبز – برج دیوار سفید قبرس – را تماشا می کنیم.

منبع  designboom

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا