Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریمعماریمعماری ملل

معماری خاص و خلاقانه خانه‌ای با قابلیت چرخش ۳۶۰ + عکس

تصاویر دیدنی از شاهکار معماری خانه‌ای با قابلیت چرخش ۳۶۰  درجه ای را در حالی برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم که این خانه حیرت انگیز به گونه ای طراحی شده که باد می تواند آن را به چرخش در بیاورد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

این خانه به نام  ری اکتور  ReActor در معنای عامل عکس العمل نام گذاری شده است . خانه ReActor حاصل دسترنج دو معمار حرفه ای آمریکایی به نام های  الکس شوودر و وارد شلی است .

این خانه در حقیقت  روی یک ستون بتنی طراحی شده که ارتفاع ۴٫۵ متری دارد یعنی حدودا به اندازه یک طبقه و نیم خانه های معمولی از زمین فاصله دارد . ReActor دو ویژگی عمده دارد . اول اینکه با وزش باد می تواند حتی به اندازه ۳۶۰ درجه حرکت کند و دوم اینکه با توجه به توزیع وزن کسانی که روی آن وجود دارند بصورت الاکلنگی حرکت کند .

الکس شوودر و وارد شلی دو معمار حرفه ای هستند که با علاقه شخصی خود به معماری های خاص این خانه را طراحی کرده اند . آنها حتی پنج روز برای آزمایش نهایی در این خانه زندگی کرده و تمامی مسائل و مشکلات آن را هم بررسی کرده اند . حالا اما این سازه در مرکز هنرهای بین‌المللی اومی (Omi) در نیویورک قرار دارد .

ابعاد و اندازه خانه ReActor حدودا ۱۳x2.4 متر بوده و امکاناتی مانند  یک آشپزخانه تاشو، حمام، اجاق گاز ، جعبه یخ، دوش، توالت، یک جفت تخت، قفسه و انباری و صندلی‌های راحت را داراست .

یک محور و بلبرینگ در درون ستون بتنی قرار دارد که به ساختمان اجازه می دهد روی آن چرخش داشته باشد . جالب است بدانید که چرخش این خانه بسیار نرم بوده و بگونه ای نیست که ساکنان احساس نا امنی روی آن داشته باشند . بصورت کلی زندگی در خانه‌ای با قابلیت چرخش ۳۶۰  یک تجربه خاص و جالب از زندگی همگام با طبیعت است .

با هم در میهن پست تصاویر دیدنی از شاهکار معماری در خانه‌ای با قابلیت چرخش ۳۶۰ را تماشا می کنیم.

 

 

منبع    inhabitat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا