Mihanpostاینترنتعلمی و فناوری

آموزش جلوگیری از هک شدن وای فای

آموزش جلوگیری از هک شدن وای فای این روز ها با انتشار نرم افزار های هک و نفوذ بسیار پر اهمیت است . اگر به خوبی از وای فای خود محافظت نکنید دزدان از حجم اینترنت شما استفاده کرده و حتی ممکن است با آن کارهای غیر قانونی انجام دهند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

آموزش هایی که در پایین برای شما شرح خواهیم داد از طرف پلس فتا منتشر شده و کاملا تاثیر گذار هستند . متاسفانه اکثر دستگاه های وای فای امنیت لازم را نداشته و اگر کسی با یکی از این نرم افزار ها اقدام به هک دستگاه شما کند به سادگی به خواسته های خود دست می یابد .اما نگران نباشید اگر از راه حل های این مطلب استفاده کنید قطعا دستگاه وای فای شما در امنیت کامل قرار خواهد گرفت .

قبل از شروع ارائه روش ها و آموزش های مناسب برای جلوگیری از هک شدن وای فای لازم باید بگویم که همیشه حواستان به تعداد دستگاه های متصل به مودم تان باشد و نکته دیگری که باید آن را مورد توجه قرار دهید میزان مصرف حجم اینترنت شماست در این صورت می توانید متوجه شوید که آیا کسی از وای ای شما دزدی می کند یا خیر … برای آنالیز و بررسی موارد فوق نرم افزار Fing Network Tools یکی از بهترین ها است .

آموزش جلوگیری از هک شدن وای فای

راه حل اول: جلوگیری از نفوذ و هک شدن وای فای این راه حل یکی از  امن‌ ترین و کامل ترین  روش های  رمز گذاری در  مودم‌ ها است .این روش در حقیقت  یک قفل و رمز بوده و همانطور که می‌ دانید هیچ قفل و رمزی غیرقابل نفوذ نیست جالب است بدانید هیچ وقت امنیت صد درصدی نخواهد بود .ما قصد داریم  در راه حل اول از MAC Address Filter استفاده کنیم . در این روش شما MAC Address دستگاه‌ هایی که با آنها به مودم متصل می شوید را برای مودم تعیین می کنید و سپس باید تنظیمات را در حالتی قرار دهید که به جز آنها هیچ دستگاهی نتواند به مودم وصل شود.

بنابراین برای انجام این کار کافیست تا آی پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را  در مرورگر بزنید و به تنظیمات مودم وارد شوید. حالا باید در  بخش Interface Setup و سپس تب Wireless را باز کنید .صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در آن می توانید  مشاهده کنید ابزار Wireless MAC Address Filter روی حالت Deactive قرار دارند. شما باید آن را روی Active بگذارید  و سپس دجعبه  پایین ، در هر فیلد مک آدرس دستگاه‌های مورد تایید را وارد کنید.

البته برای پیدا کردن مک آدرس دستگاه های  خود باید  این مسیر را دنبال کنید : به قسمت تنظیمات Setting گوشی رفته و سپس About Device را بزنید پس از آن وارد قسمت  Status شوید. رو به روی  عنوان Wi-Fi Mac Adress مک آدرس دستگاه شما نوشته شده است .

بنابراین شما باید آن را در فیلد مک آدرس‌ های مجاز به استفاده از وای فای  وارد کنید.در لپ تاپ‌ها نیز ابتدا باید  وارد بخش CMD شده و سپس دستور ipconfig/all را بزنید  در میان اطلاعات آمده می توانید مک آدرس را هم  پیدا کنید.

آموزش جلوگیری از هک شدن وای فای

راه حل دوم: مقابله با هک شدن وای فای! اپلیکیشن‌ های هک این قابلیت  را ندارند که  بدون رمز به تمام مودم‌ ها متصل شوند تنها مودم‌ هایی قربانی هستند که رمزنگاری مودم آنها روی حالت‌ های قدیمی است . مثلا در  مودم Tp-Link در بخشی که برای Wireless رمز تعیین می‌کنید بخشی وجود دارد که نوع رمزگذاری مودم را مشخص می‌کند. کاربران عادی اطلاعات زیادی از این بخش ندارند و نحوه‌ رمزگذاری را روی حالت پیش‌ فرض سیستم می گذارند .و این کار را برای نرم افزار ها بسیار ساده می کند . امن‌ ترین روش در حال حاضر  رمزنگاری  WPA2-PSK است . این روش بار ها با نرم افزار های مختلف هک آزمایش شده و کاملا نتیجه بخش بوده است .

باز هم در مرور گر آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را وارد کنید و وارد بخش تنظیمات مودم خود شوید .  وارد بخش Interface Setup شده و  سپس روی Wireless بروید. در صفحه‌ایبرای شما باز شده است   را Authentication Type پیدا کنید . این بخش رمزگذاری مودم شما است که باید روی منوی مقابل آن کلیک کرده و حالت رمزگذاری را روی WPA2-PSK بگذارید . البته این روش هم شاید در آینده موثر نباشد همانطور که گفتیم امنیت هیچ گاه صد در صدی نیست .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا