Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌ها

آموزش ساخت چراغ خواب زیبا با مقوای معمولی

این بار قصد داریم آموزش ساخت چراغ خواب با کارتن های مقوایی را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم . برای اینکه بتوانید کار ساخت این چراغ خواب را به درستی به پایان برسانید باید دقت و حوصله زیادی به کار ببرید . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

بصورت کلی این چراغ خواب از پنج ضلعی های کوچک و بزرگ که به صورت تو خالی هستند ساخته می شود . کافیست کمی زمان بگذارید و حوصله کنید تا بتوانید یک چراغ خواب بسیار زیبا و جذاب برای خود درست کنید .

وسایل مورد نیاز – مداد و خط کش برای طراحی الگو ها ۲- کاتر ۳- چسب حرارتی ۴- کارتن ۵- مدار الکتریکی برای روشن کردن لامپ

مراحل ساخت :شما باید الگو را طراحی کنید ابتدا یک پنج ضلعی متساوی الاضلاع که طول ضلع هایش ۶ سانتی متر است را با استفاده از مداد و خط کش روی کارتن بکشید . حالا پنج ضلعی را از روی کاتن جدا کرده و به عنوان الگو پنج بار روی قسمت های دیگر کارتن طراحی کنید .

مطابق تصویر در داخل هر کدام از این پنج ضلعی ها با فاصله ۶ میلیمتری پنج ضلعی های دیگری را رسم کنید در آخر ۵ پنج ضلعی تو در تو خواهید داشت .حالا با استفاده از کاتر باید الگو های خود را برش دهید .

در نهایت باید بیست و پنج عدد پنج ضلعی کوچک و بزرگ در اختیار داشته باشید توجه کنید که نباید آن را بهم بریزد مرتب و به ترتیب هر کدام را در گوشه ای نگه دارید . تا کار برش کاملا تمام شود . نکته بسیار مهم در مورد این کار این است که شما باید مراقب باشید که کاتر را به اشتباه جا به جا نکنید . در اینصورت تمام زیبایی کارتان از بین خواهد رفت.

در این مرحله باید پنج ضلعی ها را با زاویه های متفاوتی که در تصویر مشخص است روی هم بگذارید و به دقت آنها را با چسب حرارتی به یکدیگر  بچسبانید  . ابتدا بزرگ ترین پنج ضلعی را بگذارید و سپس پنج ضلعی های کوچکتر را به این صورت که گوشه ضلع ها در وسط پنج ضلعی بزرگ تر باشد آنها را به هم بچسبانید . تمامی مراحل چسب کاری باید به گونه ای باشد که جسب از کارتن بیرون نریزد و همچنین شکل ظاهری کارتن ها هم خراب نشود .

حالا شما ۵ مجموعه پنج ضعلی در اختیار دارید که باید آنها به به شکل کروی به یکی دیگر بچسبانید . تمیز بودن چسب کاری این مرحله بسیار اهمیت دارد چرا که ظاهر و نتیجه کار شما تا این مرحله است . لبه های داخله مجموعه پنج ضلعی ها را به خوبی به چسب حرارتی آغشته کنید تا کار محکمی از آّب در بیاید .

در این مرحله قصد داریم با کارتن ها یک پایه مناسب هم برای چراغ خواب بسازیم . اینجا می توانید هر ایده ای را به کار ببرید اما بصورت ساده می توان از همان الگوی پنج ضلعی استفاده کرد به تعدادی که نیاز است از آن الگو برش دهید تا ارتفاع کار به اندازه مور نظر شما برسد سپس آنها را بهم بچسابنید .

آموزش ساخت چراغ خواب با کارتن های مقوایی

اینجا باید برای سرپیچ مدار روشنایی چراغ خواب یک نگهدارنده ایجاد کنید سر پیچ لامپی که قرار است داخل چراغ خواب قرار بگیرد را بیاورید و یک پنج ضلعی دیگر البته این بار از نوع تو پر برش دهید . داخل این پنج ضلعی را به اندازه قطر سرپیچ سوراخ کنید .

در آخر هم باید مدار لامپ را داخل چراغ سوار کنید . این کار بسیار ساده است و فقط کافیست تا دست به کار شوید . توجه داشته باشید که نباید از لامپ های پر مصرف استفاده کنید چرا که کارتن ها و چسب ها داغ می شوند و زحمت چندین ساعته شما هدر می رود .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا