گوناگون

معوقات بانکی از ابعاد مختلف بررسی خواهد شد

81212571 5780652

حجت الاسلام و المسلمین سیدˈابراهیم رییسیˈروز /دوشنبه/ در حاشیه آئین ادای احترام جمعی از مسوولان عالی قضایی کشور با آرمان های امام خمینی (ره)، در گفت و گو با ایرنا، افزود: در لیست ارسالی از سوی بانک ها هیچگونه اشاره ای به میزان وثائق بدهکاران بانکی و اقدامات انجام شده از سوی بانک ها نشده و این در دست پیگیری است.

وی اظهار داشت: اگر میزان وثائق بانکی گرفته شده از بدهکاران کافی نبوده و پیگیری های لازم از طریق بانک ها صورت نگرفته، سوال اینجاست که چرا بانک به وظیفه قانونی خود در قبال دریافت وثائق بانکی و پیگیری های بعدی کوتاهی کرده است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه، گزارشهای واصله حاکی از روند افزایشی معوقات بانکی است،تصریح کرد: این نشان از کوتاهی مسوولان بانکی از وظیفه قانونی خویش در قبال امانتداری از بیت المال و قانون است.

رییسی، موضوع افزایش معوقات بانکی را ناشی از وجود مشکلات جدی در سیستم نظام بانکی و پولی کشور دانست و افزود: به اعتقاد بنده وقت آن رسیده که دولت تدبیر و امید به صورت اساسی، نابسامانی و وضعیت بانک ها را مورد رسیدگی جدی قرار دهد.

وی در ادامه از مردان حوزه پولی و بانکی کشور بعنوان مرزبانان اقتصادی کشور نام برد و اظهارداشت: یک مرزبان ضمن رصد مناسب و جلوگیری از تعدی به مرزها، در صورت بروز اتفاقی قبل از هر کس دیگری بانگ و فریاد برمی آورد که متاسفانه هم اکنون این فریاد را از نظام بانکی نمی بینیم.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه تاکید کرد: مسوولان نظام بانکی و پولی کشور بایستی بعنوان حافظان سرمایه مردم همواره با تمام وجود برگشت پول بیت المال را پیگیری کرده و مدعی بازگشت پول مردم از جیب زیاده خواهان باشند.

703/1724/ 1539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا