گوناگون

مقابله با قاچاق کالا مصداق کامل حمایت از تولید ملی است

81224558 5801212

سیدرضا طباطبایی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز شهرستان ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز امری بسیاری تأثیرگذار در اقتصاد کشور است و تولید ، اشتغال و تجارت را اختلال مواجه ساخته و روتق اقتصادی را با رکود مواجه می سازد.

وی افزود : قاچاق کالا و ارز یکی از مشکلات اقتصادی است و عوارض و تبعات متعدد آن در بخش های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را نشان می دهد .

وی گفت : مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم ملی است و این امر در سایه همکاری و تعامل مسوولان و شهروندان محقق می شود .

وی تصریح کرد : قاچاقچیان عمده با ثروت نامشروعی که از راه قاچاق کسب کرده اند همواره به یکی از تهدیدات بزرگ در تحقق اقتصاد سالم در کشور محسوب می شوند و باید با برنامه ریزی دقیق و همه جانبه با این افراد برخورد قانونی صورت داد.

طباطبایی افزود : نقش و اهمیت کمیسیون مقابله با قاچاق کالا در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ نقش بسیار مهمی دارد و اگر اعضا این کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز به وظایف خود به بهترین نحو ممکن عمل نمایند قطعاً بخش اعظمی از معظل اقتصادی منطقه برطرف می شود .

وی اظهار داشت : امروز همه وظیفه دارند تا مضرات کالاهای قاچاق را عرصه های مختلف بازگو و تحلیل نموده و با کارهای فرهنگی با آن مقابله نمایند.

وی نقش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را در استفاده از کالاهای ایرانی و داخلی بسیار مهم دانست و تصریح کرد:کمیته فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مقابله با قاچاق نقش مهم و تأثیر گذاری در این امر دارد و تمامی دستگاه های اجرایی باید برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده این کمیته را یاری رسانند .

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: افزایش کیفیت تولیدات داخلی عامل مهمی در رقابت میان محصولات مشابه خارجی است و تولید کنندگان باید دراین زمینه تلاش بیشتری داشته باشند

وی تصریح کرد : بازرسی مستمر اصناف و تعزیرات، ارزیابی عملکرد فصلی کمیته ها ، انجام بازدیدهای میدانی و شناسایی محل دپو غیرقانونی سوخت در روستاها و مکان های ناشناس باید به طور کامل انجام شود و بخشداران و دستگاه های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و ائمه جماعات باید در این زمینه آگاهی های لازم را به مردم ارائه نمایند .

تهرام564/7254

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا