گوناگون

مقابله با مشکل کمبود آب با آبخیزداری امکان‌پذیر است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، احتمال بروز کمبود آب در پی بی‌توجهی در مصرف آب را غیرمحتمل ندانست و گفت: شهروندان در همه فصول باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

صفی‌الله کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهارکرد: امسال با توجه به افزایش دما شاهد افزایش مصرف آب از سوی شهروندان هستیم، در حالی‌ که مسئولان بارها عنوان کرده‌اند که ذخایر آب استان محدود بوده و باید در مصرف آن عاقلانه رفتار کرد.

وی تصریح‌ کرد: در حال حاضر بحران جدی آب در استان نیست، اما باید بدانیم که با ادامه این روند در آینده‌ای دور با مشکلات حادی در این حوزه دست به گریبان خواهیم بود.

کرامتی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در مدیریت صحیح آب بسیار تاثیرگذار است، افزود: متاسفانه علی‌رغم اهمیت این موضوع بودجه‌های در نظر گرفته شده، ابلاغ نمی‌شود که همین موضوع باعث شده نتوانیم در این حوزه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و توسعه آن در اولویت کارها باید قرار گیرد، افزود: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد توسعه امور در این بخش باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا