گوناگون

مقام تعاون روستایی کشور:400میلیاردتومان به بخش کشاورزی کشورتزریق شد

81180560 5724479

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا محمدزاده عصر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، افزود: هم اکنون بیش از هشت هزار شرکت و اتحادیه تعاون روستایی، کشاورزی و تولیدی شهرستانی و استانی با بیش از 65 هزار عضو شامل هیات مدیره، مدیرعامل و کارکنان در کشور وجود دارد که همگی آنها فعال هستند.

وی بیان کرد: شرکت ها و اتحادیه های تعاون روستایی کشور یک شبکه گسترده مردمی است و تمام کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی که افزون بر چهار میلیون نفر است عضو سازمان های تعاون روستایی هستند.

محمدزاده اظهار کرد: شرکت ها و اتحادیه های تعاون روستایی کشور به حمایت همه جانبه نیاز دارند زیرا خدمات ارزنده ای به ویزه در زمینه خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی به روستاییان و عشایر ارایه می دهند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان کشور از هویت شغلی چندانی برخوردار نیستند، عنوان کرد: برای رفع این مشکل مهم نظام صنفی کشاورزی برای نخستین بار در سه سال گذشته تشکیل و راه اندازی شد که هم اکنون 400 هزار کشاورز عضو آن هستند.

محمدزاده ابراز داشت: هر چند که بخش کشاورزی سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال دارد ولی نباید تنها به این دلایل از آن حمایت شود.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور افزود: بخش کشاورزی بنا به دو دلیل مهم از جمله تامین امنیت غذایی و عامل برقراری عدالت اجتماعی باید جزو محورهای اساسی هر دولت باشد.

محمدزاده گفت: برای برقراری عدالت اجتماعی راهی جز توسعه بخش کشاورزی وجود ندارد زیرا تولیدکنندگان این بخش جزو ضعیف ترین قشرهای جامعه هستند و باید از آنان حمایت جدی شود.

وی با اشاره به اینکه محور پیشرفت روستاهای کشور توسعه بخش کشاورزی در آنها است، بیان کرد: بخش کشاورزی کشور با وجود برخورداری از جایگاه مهم و ارزنده شرایط پیچیده ای دارد به طوری که قابل مقایسه با هیچ کدام از سایر بحش های اقتصادی نیست.

محمدزاده با بیان اینکه بخش کشاورزی کشور عرصه وسیع و گسترده ای است، اظهار کرد: هم اکنون 165 میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد و بیش از چهار میلیون کشاورز و بهره بردار نیز در این بخش فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی دارای شرایط خطرپذیری قابل توجهی است به طوری که گاهی اوقات تلاش های چند ماهه کشاورز با اتفاقی ناخواسته شامل آفت، بیماری، سیل یا خشکسالی هدر می رود و در زمان برداشت نیز به دلیل حجم بالای محصولات امکان فاسد شدن آنها وجود دارد.

محمدزاده ابراز داشت: بخش کشاورزی کشور دارای چهار مشکل اساسی شامل نبود نقدینگی، تامین نشدن بموقع نهاده ها، بازاریابی نامطلوب و کاهش ضریب بهره وری از منابع و عوامل تولید است.

وی افزود: به دلیل وجود چنین مشکلات مهمی در بخش کشاورزی کشور باید نگاه ویژه ای به این بخش شده و مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد.

محمدزاده گفت: ورود نقدینگی به بخش کشاورزی کشور وضعیت چندان مطلوبی ندارد و تولیدکنندگان این بخش نیز همواره از چنین مشکلی رنج می برند.

وی بیان کرد: سازمان ها و اتحادیه های تعاون روستایی کشور می توانند بخش عمده ای از مسایل و مشکلات بخش کشاورزی را برطرف کنند به شرط آنکه به آنان بها داد شده و به جایگاه واقعی خود دست یابند.

در این مراسم هوشنگ جهانبخش به عنوان رییس جدید سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات جهان رستمی رییس سابق این سازمان تقدیر شد.

7535/671

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا