گوناگون

مقام علمی پدر علم ارتباطات ایران مورد تجلیل قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های استان یزد امروز با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی ها، استاندار، معاونان و مشاوران وی، اصحاب رسانه و دو تن از اساتید برجسته علم ارتباطات کشور در استانداری یزد برگزار شد.

در این مراسم از مقام علمی دکتر معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران نیز تجلیل شد.

استاندار یزد در این مراسم با اشاره به نقش دوجانبه روابط عمومی ‌ها اظهار داشت: روابط عمومی ‌ها در هر دستگاه باید بسترساز تحقق اهداف دولت و حلال مسائل و مشکلات مردم باشند.

سیدمحمد میرمحمدی عنوان کرد: روابط عمومی باید بر اساس اهداف دستگاه خود فضاسازی لازم را انجام دهد و برای تحقق این امر، زیرساخت لازم است و روابط عمومی‌ ها بسترهای لازم برای اجرای برنامه ‌ها را فراهم کنند.

روابط عمومی ها امین مردم و بسترساز تحقق اهداف ددولت باشند

میرمحمدی بیان کرد: روابط عمومی‌ ها در این مسیر باید افکار عمومی را آماده کنند و نه تنها امینی برای دولت و مردم باشند بلکه بسترساز اهداف دولت باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروزه بحث ارتباطات آنقدر وسعت یافته و سرعت گرفته که دیگر روابط عمومی ‌ها به شکل‌ های سنتی و قبلی جایگاهی ندارند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات اینترنت و فضای مجازی به عنوان یک هجمه مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: باید دید که در مقابل این هجمه چه سپری برای خود ساخته ‌ایم.

استاندار یزد عنوان کرد: به طور عمده در مقابله با هجمه‌ ها، بر روی ممنوع کردن‌ ها مانور می ‌دهیم و بر سایر ابعاد توجه و تمرکز کافی انجام نمی‌ شود.

میرمحمدی افزود: ما هنوز به موضع هجوم بردن در حوزه ارتباطات و اطلاعات نرسیده ‌ایم بنابراین چگونه می‌خواهیم از هجمه فرهنگی مصوب بمانیم و از فضاسازی‌هایی که به وجود می‌آید، خود و نسل آینده را محفوظ کنیم.

نگاه باید در حوزه وسایل ارتباط جمعی تغییر کند

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه ارتباطات و وسایل ارتباطی وجود دارد، این است که به وسایل ارتباطی به جای نگاه فرصت، نگاه تهدید داریم در حالی که اگر نگاه فرصت داشته باشیم، موضع هجومی در برابر آن می‌گیریم و در صدد استفاده از فرصت‌های آن بر می‌آییم.

استاندار یزد تاکید کرد: باید نگاه خود را تغییر دهیم اما باید آگاه باشیم که آیا تغییر نگاه، تغییر اعتقاد را نیز به دنبال دارد یا خیر.

وی بر لزوم مدیریت در استفاده از وسایل ارتباطی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر خودمان مدیریت کنیم، دیگر فرصت مدیریت شدن به دیگران نخواهیم داد و دیگران نخواهند توانست بر افکار و عقیده‌های ما مسلط شوند.

استاندار یزد عنوان کرد: بحث اطلاعات، امروز متفاوت از گذشته است و تا زمانی که به تجهیزات روز مجهز نشویم، نمی ‌توانیم نقش خود را به خوبی در حوزه ارتباطات ایفا کنیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: روابط عمومی باید آیینه ‌ای باشد که تمام زوایای کار را به صورت شفاف به مردم منعکس کند و از آن طرف نقدها و افکار و مطالبات و … را به دستگاه خود منتقل کند.

شکاف آگاهی میان روابط عمومی های استان یزد وجود دارد

مدیرکل روابط عمومی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: روابط عمومی‌ های قوی بسیاری در استان یزد داریم که با نگاه علمی فعالیت می‌کنند اما هنوز بسیاری از روابط عمومی‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان یزد نتوانسته ‌اند به سمت کار علمی پیش بروند.

داود پاک طینت بیان کرد: این امر سبب شده فاصله زیادی بین این دو دسته از روابط عمومی ‌ها ایجاد شود که این امر کار را سخت کرده و یک شکاف آگاهی بین روابط عمومی‌ های استان ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز روند چابک‌ سازی در ادارات و کوچک‌تر کردن بدنه دستگاه‌ها عنوان کرد: حاصل این اقدام، سبب حذف پست سازمانی روابط عمومی در بسیاری از ادارات شده و در برخی موارد شش پست سازمانی تبدیل به یک پست شده است.

رئیس شورای روابط عمومی‌های استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تغییر نگاه در روابط عمومی‌ها بیان کرد: افکارسنجی، نظرسنجی، سمعی و بصری، ارتباط با رسانه‌ها، پاسخگویی به ارباب رجوع و … از بخش‌های مختلف یک روابط عمومی است اما نگاهی که در کشور وجود دارد، روابط عمومی‌ها را بسیار محدود کرده است.

تلاش برای اجرای سند راهبری روابط عمومی های استان یزد

وی افزود: در بسیاری از روابط عمومی‌ها خبری از کارشناس افکارسنجی نیست، ارتباط مردمی از روابط عمومی جدا شده و تنها چیزی که از روابط عمومی‌ها باقی مانده، حوزه اطلاع‌ رسانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند راهبردی روابط عمومی‌ها عنوان کرد: این سند از چندی پیش تنظیم شده و اکنون باید برای اجرایی شدن آن همت بگماریم و این امر نیازمند همراهی و همکاری روابط عمومی‌های ادارات استان یزد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا