گوناگون

مقاومت اسرائیل را به زانو در آورد

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه گام اول دولت برای بن بست شکنی در این استان کلید خورد، اتصال و احداث خط راه آهن اصفهان شهرکرد به اهواز را گام بلندی در خروج استان از بن بست‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام 17 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه، حفظ اسلامیت نظام را یکی دیگر از دغدغه‌های مهم اهل تقوا برشمرد.

وی از رهبری انقلاب به عنوان یکی از مصادیق و نمونه‌های بارز اهل تقوا یاد کرد و حفظ اسلامیت نظام را یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری دانست.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه در حال حاضر حفظ اسلامیت نظام و حاکم بودن ارزش‌های اسلامی در جامعه یکی از دغدغه‌های مهم دلسوزان انقلاب است، اظهارکرد: انقلابیون از همه اقشار جامعه، این نظام و انقلاب را با اسلامیت آن قبول دارند.

همه هستی انقلاب در اسلام است

وی با بیان اینکه اگر سرتاپای این نظام از طلا باشد، اما اسلام در آن جایگاهی نداشته باشد به یقین این چنین نظامی بی‌ارزش است، همه هستی انقلاب را در اسلام دانست.

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه اسلام یک دین کامل است و در آن همه چیز وجود دارد، شرط تحقق این نعمت را عمل حکومت به دستورات اسلام دانست و گفت: در اسلام آبادانی، عمران، رفاه، آسایش و جامعه زیبا و بانشاط وجود دارد به شرط آنکه ما به اسلام جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه به 17 مرداد ماه شهادت دیپلمات‌های ایران و شهادت شهید صارمی به دست طالبان و روز خبرنگار اشاره و این روز را به همه تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک گفت.

توجه دادن جامعه به نقش کلیدی خبرنگاران از اهداف نامگذاری 17 مرداد به روز خبرنگار است

نماینده ولی فقیه در استان قدردانی از زحمات خبرنگاران، توجه دادن جامعه به نقش مهم و کلیدی خبرنگاران در رشد و ارتقای جامعه و توجه دادن خود اصحاب رسانه به رسالت سنگین و حیاتی تعهد خبرنگاری را سه هدف مهم در نامگذاری 17 مرداد به نام روز خبرنگار دانست.

وی با بیان اینکه انتظارات از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی استان بالاست، به تشریح این انتظارات پرداخت و گفت: رسانه‌های و خبرگزاری‌ها باید مروج فرهنگ دینی و سیاسی اسلام ناب باشند نه اینکه فرهنگ و نظر گروه‌ها و جناحی خاص را مطرح کنند که این مهم در خبرگزاری استان آن گونه که باید و شاید محقق نشده است.

انعکاس واقعیت‌ها جزو اولویت‌های خبرنگاران باشد

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه وحدت، همبستگی و رشد همه جانبه استان باید مدنظر خبرنگاران باشد، تعهد، صداقت کامل خبری، بیان و انعکاس واقعیت‌ها در خبر و موضع گیری صحیح را از وظایف و رسالت‌های خبرنگاران برشمرد.

به گفته وی، گاهی یک خبرنگار با تعهد، تلاش، هنرنمایی و با زیبا بیان کردن خبر و به تصویر کشیدن واقعیت‌ها چنان موج مثبت و عظیمی در فضای جامعه ایجاد می‌کند که مورد تحسین و تقدیر همگان قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین پایان یافتن جنگ 33 روز مقاومت لبنان با رژیم صهیونیستی و نامگذاری این روز به نام مقاومت در 23 مرداد سال 1385 یادآور شد و گفت: این جنگ با هدف شکست و نابود کردن جبهه مقاومت صورت گرفت اما نه تنها مقاومت شکسته نشد بلکه آن روز به عنوان روز مقاومت در تاریخ ثبت شد.

بازنده اصلی در جنگ فعلی غزه نیز اسرائیل است

وی با بیان اینکه قدرت پوشالی اسرائیلی‌ها در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه غزه برای همگان ثبت شده است، بازنده اصلی در جنگ فعلی غزه را نیز اسرائیلی‌ها دانست و گفت: علیرغم اینکه مردم غزه هیچ گونه سلاح و تهجیزات نظامی ندارند اما با مقاومت و ایستادگی بی‌نظیر خود دشمن را به زانو در آورده‌اند.

حجت الاسلام نکونام در ادامه به سفر دو روزه ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان اشاره و خاطرنشان کرد: از هیئت دولت و شخص ریاست جمهوری به خاطر حضورشان در استان و حاکم کردن یک فضای شور، شادابی، نشاط و امید تقدیر و تشکر کرد.

وی از حضور و استقبال گرم مردم از ریاست جمهوری و هیئت دولت نیز تشکر کرد و گفت: مردم استان بار دیگر پیوند ناگسستنی مردم با دولتمردان را به نمایش گذاشتند و به همگان ثابت کردند تا زمانی که رهبری از دولت حمایت کند مردم هم حامی دولتمردان هستند و این یک اصل ثابت و همیشه مستحکم در بین مردم است.

چهارمحال و بختیاری بن بست شکنی عظیم نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که این استان به جایگاه واقعی خودش نخواهد رسید مگر اینکه یک بن بست شکنی عظیم در آن صورت بگیرد، پر کردن چاله‌ها و پرداختن به مسائل و کارهای غیر ضروری را در تغییر وضعیت استان بی نتیجه دانست.

وی با اشاره به اینکه گام اول دولت برای بن بست شکنی در این استان کلید خورد، اتصال و احداث خط راه آهن اصفهان شهرکرد به اهواز را گام بلندی در خروج استان از بن بست‌ها دانست.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه احداث خط راه آهن موقعیت استان را ارتقاء خواهد داد گفت: امیدوارهستیم کار اجرای این طرح از سال آینده آغاز و طبق وعده ریاست جمهوری ظرف پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه به برنامه اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی با موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و به ویژه جوانان این طرح را قدر بدانند و جدی بگیرند چرا که تنها راه رسیدن به کمال، رستگاری و انتخاب سبک زندگی صحیح اسلامی در سایه این جلسات محقق خواهد شد.

پارک معارف با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی در شهرکرد افتتاح شد

حجت الاسلام نکونام به راه اندازی شهرک معارف در مصلای حضرت امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب که مقابله با تهاجم فرهنگی باید توام با کار و ابتکار باشد، امسال در استان کار و ابتکار فرهنگی توام با یکدیگر در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن در استان رقم خورده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا