گوناگون

اجازه اختلاف افکنی بین مذاهب را نمی‌دهیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: اجازه اختلاف افکنی بین مذاهب را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه ارومیه گفت: استکبار جهانی هم اکنون درصدد آغاز جنگ مذاهب و تفرقه افکنی بین مسلمانان برآمده است؛ که در این راستا برای اختلاف افکنی بین مسلمانان نیز برنامه دارند؛ سکوت کشورهای مسلمان منطقه در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی نیز نماد بارز این امر است.

وی تصریح کرد: لیدرهای گروهک‌های همچون داعش مسلمان نیستند بلکه آنها با تفکر صهیونیستی رشد کرده و مهره‌های انگلیس و امریکا هستند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در رابطه با صرفه جویی و انفاق اموال، گفت: در جامعه کنونی ما تجمل گرایی بیشتر از پیش در حال رشد کردن است؛ خانه‌هایی در سطح شهر وجود دارد که تنها با پول هزینه شده برای نمای آنها می‌توان چندین فقیر و نیازمند را صاحب خانه کرد.

وی در رابطه با شبکه‌های ماهواره‌ای گروه‌های تکفیری گفت: استفاده از ماهواره‌ها و شبکه‌هایی که توسط سلفی‌ها و تکفیری‌ها علیه شیعیان و بالعکس انجام می‌شود آتشی است که توسط آمریکا و انگلیس به پا شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مردم به توطئه‌های استکبار جهانی گفت: مردم ما باید آگاه بوده و اجازه هیچ فرصت طلبی را به سودجویان ندهند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به موضوع تقلید در جهان اسلام گفت: بارها به اهمیت این موضوع در جهان اسلام اشاره شده است، افرادی در این رابطه فلسفه بافی کرده و خواستار زشت جلوه دادن چهره تقلید از علما را دارند؛ برای مثال مگر کسی که کسالتی دارد به پزشک مراجعه نمی کند؟ به پزشک مراجعه کردن بیانگر اعتماد به پزشک در جهت بهبودی وضعیت سلامتی است؛ از گذشته‌ها نیز مردم همیشه در همه صحنه‌های زندگی، اجتماعی، دینی و سیاسی خود از علما بهره بردند؛ در واقع تقلید از علما واگذاری مسوولیت آن عمل بر عهده فقها می‌باشد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم به میزبانی شهر ارومیه افزود: این مسابقات طی چند روز آینده با حضور بیش از دو هزار قاری، حافظ و موذن از سراسر کشور به همت اداره کل آموزش و پرورش استان برپا می‌شود و مطمئناً مایه برکت و نور الهی برای استان و شهر ارومیه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا