گوناگون

مقاومت مسئولان در مذاکرات هسته‌ای به پشتوانه ملت است

وی با بیان این که منافقان کوردل مهره‌های اصلی نظام را هدف قرار داده بودند، افزود: از جمله اقدامات این گروه، سوء قصد به جان مقام معظم رهبری بود که با عنایت خداوند، این وجود مبارک برای دوام انقلاب حفظ شد.

 وزیر دادگستری، رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نظام اسلامی را از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری ودیعه الهی برای ملت ایران که با رهبری ایشان، انقلاب اسلامی همچنان با صلابت‌ به راه خود ادامه می‌دهد.

وی فاجعه 7 تیر سال 1360 را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در 7 تیر، 72 یار انقلاب، توسط منافقین کوردل به خاک و خون کشیده شدند؛ این اتفاق در حالی رخ داد که ملت ایران در جنگ تحمیلی از مرزها مراقبت می‌کرد و از سوی دیگر دشمنان در داخل نیز در این نظام فتنه‌انگیزی ‌می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این که حادثه 7 تیر، حادثه‌ای بزرگ و غم‌آلود بود که رعب و وحشت را در جامعه ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حضرت امام(ره) با قلبی آرام و مطمئن ملت را به وعده الهی فراخواندند و جامعه را در آرامش حفظ نمود.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) درباره شهید بهشتی که فرمودند: « بهشتی یک ملت بود برای ملت ما» اظهار داشت: ملت ایران این پیام را به خوبی دریافت کردند که شهید بهشتی مظلومانه زیست و مظلومانه شهید شد.

شهید بهشتی نماد برجسته زمان ما

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی، تصریح کرد: شهید بهشتی نماد برجسته در زمان ماست؛ چراکه برای این که این انقلاب و نظام پایدار بماند از جانش هم دریغ نکرد.

وی با بیان این که شهید بهشتی با باور عمیق خود به خداوند به رستگاری رسید، ادامه داد: همه ما باید با تأسی از این شهید بزرگ انقلاب، در همه زمینه‌ها خدا را در نظر داشته باشیم و هزینه حق‌گویی را بپذیریم و برای منفعت مقطعی خود حاضر نباشیم پا روی حق بگذاریم.

وزیر دادگستری با بیان این که تنها با حرف زدن دین خدا ترویج نمی‌شود، افزود: شهید بهشتی مظهر عقلانیت، متانت، وقار، برنامه‌ریزی، وقت‌شناسی و نظم بود و به ما نشان داد پایداری، مقاومت و دینداری از مهمترین راهکارهای مقابله با تهاجمات دشمنان است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ملت ما هنوز شهید بهشتی را نشناخته است»، گفت: اخلاق، ادب و محبت در ترویج دین بالاترین تأثیرگذاری را دارد؛ کاری که شهید بهشتی از آن الگو گرفته بود.

وزیر دادگستری برگزاری این آیین گرامیداشت را نشانه ادامه داشتن راه شهید بهشتی بعد از گذشت سال‌ها از شهادتشان دانست و افزود: کسی که برای خدا کار کند هم در دنیا و هم در آخرت عاقبت به خیر خواهد بود؛ تاریخ نشان داده است آنهایی که با اقتدار ایستادند و گفتند «خدا»، جاودانه ماندند.

وی شهید بهشتی را نمونه انسان‌هایی معرفی کرد که در راه خدا قدم برداشته و در این مسیر ثابت قدم شدند، اظهارداشت: دشمنان هر روز با اقدامات خود قصد ناامنی در ایران را دارند، ولی این را بدانند که ملت ایران راه شهید بهشتی را پیش گرفته و این کشور مملو از شهید بهشتی‌هاست و فریاد خداخواهی و استقامت در این مملکت به گوش می‌رسد.

وزیر دادگستری در ادامه به نقش استقامت ملت ایران در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: اگر امروز در مذاکرات، نماینده سیاسی ایران مقاومت می‌کند، این به پشتوانه ایستادگی و مقاومت ملت ایران است و اسرائیل مشت محکم در منطقه بود، ولی امروز یک جوان فلسطینی با مقاومت خود جوابشان را می‌دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا