گوناگون

مقاوم سازی مسکن روستایی در کوهدشت پایین تر از میانگین است/ نگرانی از واحدهای نامقاوم الیگودرز

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد خاکی پور صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با تشریح وضعیت مقاوم سازی واحدهای روستایی در شهرستانهای مختلف استان اظهار داشت: متاسفانه همچنان در برخی روستاهای استان شاهد وجود واحدهای نامقاوم هستیم که انتظار می رود مردم برای مقاوم سازی واحدهای خود پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه مجموعه بنیاد مسکن بیشترین تعامل و همکاری را با روستائیان داشته است عنوان کرد: در قالب نشست های مشترک با دهیاران، اعضای شوراهای روستا و روستائیان در زمینه ضرورت مقاوم سازی واحدهای نامقاوم اطلاع رسانی و آموزشهای لازم صورت گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان با اشاره به وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در نیمه جنوبی استان بیان داشت: در شهرستان کوهدشت متاسفانه روند مقاوم سازی واحدهای روستایی از میانگین استان کمتر است.

خاکی پور ادامه داد: در شهرستان دلفان وضعیت در این زمینه بهتر است به طوریکه 67 درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده ولی همچنان در برخی روستاها شاهد زندگی مردم در واحدهای نامقاوم هستیم.

وی میزان مقاوم سازی در شهرستانهای دورود و سلسله را نزدیک به 72 درصد دانست و بیان داشت: در خرم آباد این رقم 60 درصد یعنی در حد میانگین استان است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان یادآور شد: کمترین میزان مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در شهرستان الیگودرز با 37 درصد بوده است.

خاکی پور مشکلات معیشتی مردم این شهرستان را از دلایل عدم استقبال از مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی دانست و بیان داشت: عدم توان در بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن و کمبود امکانات از دیگر دلایل در این زمینه است.

وی با بیان اینکه روی مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی خیلی تلاش و کار کرده ایم افزود: در شهرستان الیگودرز و بخش پاپی خرم آباد نگران وضعیت واحدهای نامقاوم روستایی هستیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان با اشاره به زلزله سال 91 در بخش پاپی و تخریب واحدهای روستایی در دهستان کاکاشرف عنوان کرد: به رغم اینکه در جریان این زلزله مردم خود شاهد خسارات ناشی از عدم مقاوم سازی واحدهای مسکونی بودند حرکت جدی برای مقاوم سازی واحدهای روستایی صورت نگرفت.

خاکی پور ادامه داد: در جریان این زلزله کارشناسان این اداره کل با همه امکانات در دهستان کاکاشرف حضور پیدا کردند تا با تسهیل شرایط مردم را نسبت به دریافت تسهیلات و مقاوم سازی واحدهای خود ترغیب کنند که متاسفانه چندان استقبال نشد.

وی از آمادگی بنیاد مسکن برای اعطای تسهیلات مقاوم سازی به روستائیان خبر داد و یادآور شد: تاکنون از مجموع 170 هزار واحد مسکن روستایی در لرستان نزدیک به 100 هزار واحد مقاوم سازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا