گوناگون

هیئت های مذهبی شهرستان هیرمند مراسم دسته روی برگزار کردند

به گزارش خبرنگار مهر در این مراسم که صبح شنبه با حضور اقشار مختلف مردم سیستان و عزادار برگزار شد هیئت های مذهبی شهرستان هیرمند با حرکت از مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت مسجد جامع الغدیر این شهرستان با برپایی مراسم نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ امیر مومنان حضرت علی(ع) گریستند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند در حاشیه برپایی این مراسم با بیان اینکه مردم سیستان علاقه و ارادت خاصی نسبت به مولای متقیان و خاندان اهل بیت دارند افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) تمامی مردم این شهرستان و تکایا و مساجد نیز سیاه پوش شده است.

جانعلی ظریف صیادی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در سطح مساجد با دعوت از اساتید حوزه و ائمه جماعت مساجد به‌عنوان سخنران و با دعوت از مداحان اهل بیت(ع) در ایجاد فضای معنوی و برگزاری هرچه پر بارتر مراسم احیای شب‌های قدر فعالیتی چشمگیر دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا تعداد 80 هیئت مذهبی به ویژه در شب های قدر میزبان روزه ‌داران هستند و نسبت به برپایی مراسم مختلف در این ایام اقدام می کنند.

وی برگزاری گفتمان های دینی، تلاوت قرآن کریم، اجرای پر شور مراسم شب های قدر با بر سر گذاشتن قرآن و قرائت دعای جوشن کبیر را از جمله مراسم برگزار شده در شب های پر فیض قدر عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا