گوناگون

مكتب حسيني تنها براي نگه داشتن اسلام بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان درخطبه‌های این هفته نمازجمعه بشرویه اظهارکرد: كم كم صدای قافله آقا اباعبدالله الحسین(ع) به گوش می‌رسد و همه تکایا و مردم خود را برای عزاداری و ماه محرم آماده می‌كنند.

وی بیان کرد: همه به محافل حسینی و عزاداری دعوت شده و ابراز محبت خود را به سالار شهیدان در سراسر نقاط جهان و در بین مسلمانان نشان مي‌دهند.

حجتالاسلام حدادیان افزود: قیام عاشوری آقا اباعبدالله الحسین(ع) تنها با هدف اجراي فرامين الهي و دو فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر انجام شد تا حق از باطل گرفته شود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در برابر ظلم و ستم ايستادگي كرد و امروزه ما نيز بايد با ادامه دادن راه و مكتب حسيني زمينه ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) را فراهيم و در برابر ظلم ستمكاران ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام حدادیان با بیان اینکه امام حسین(ع) در قيام خود دو فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری می‌کردند، افزود: این امور باید در جامعه بشری ما نیز مورد توجه قرار گرفته و از همان نسل‌هاي كودكي رواج پيدا كند.

امام جمعه موقت شهرستان بشرويه اظهارکرد: انسان‌ها نبايد تنها هدف خود را دنبال کرده و دنبال دنیاطلبي و خودنشانی بروند بلكه بايد با دقت نظر، مدیریت و سازماندهی ادامه دهنده قیام اصلی امام حسین(ع) بوده و در این راستا توجه به اندیشه زلال و اهداف عالیه آقا نیز در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام حداديان خطاب به مداحان و فرهنگيان ترويج حسيني نيز افزود: تمام مداحي‌ها بايد در وصف ائمه و تنها نشان‌دهنده وقايع باشد و از پراكني در گفتار و حاشيه‌ها خودداري کرد.

وی در ادامه به روز مباهله و روز خانواده هم اشاره كرد و افزود: اين روز نشانگر حقانیت اصل ادعای پیامبر(ص) یعنی دعوت به اسلام و بیانگر فضیلت ویژه همراهان وی نیز دانسته می‌شود.

حجتالاسلام حدادیان بیان کرد: انجام دادن اعمال نيك و صالح تنها در دين مبين اسلام انجام مي‌شود و بايد خانواده با تكريم و احترام بر يكديگر حق و حقوقات خود را رعايت كنند.

وی خطاب به نماز گزاران گفت: برای انجام کار خیر نباید آن را بازگو کرد و تنها باید برای رضای خدا و اصل نیت و خلوص دل انجام داد.

حجتالاسلام حدادیان افزود: هیچگاه نباید به ظاهر عمل متکی بود و باید فهمید این عمل در راه رضای خدا و تنها برای خشنودی پروردگار انجام شود.

امام جمعه موقت شهرستان بشرويه تصریح کرد: در همه خانواده‌ها دو ركن اصلي وجود پدر و مادر وجود دارد كه همانند دو بال در سعادت خانواده تلاش می‌کنند.

حجتالاسلام حدادیان با بیان اینکه متاسفانه در جوامع غربی با به تاراج گذاشتن زیبایی‌های زن محیط خانواده را ناامن می‌کنند، یادآور شد: زنان با چادر و حجاب کامل می‌توانند خود را از خطرات و چالش‌های جامعه دور نگه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا