گوناگون

ملت ایران باید برای همه کشورها الگو باشد/ باید در عدالت و دولت قوی باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی اظهار داشت: خداوند نعمت‌های فراوانی به ما عطا کرده به طوری که شمارش آنها برای ما مقدور نیست و ما نیز از این نعمت‌ها غافل هستیم.

وی با بیان این که هدیه محبت می‌آورد، افزود: بشر روحیه عاطفی دارد و هنگامی که محبتی به کسی می‌کند، قلب او را به سوی خود جذب می‌کند و هدیه نیز برای انسان شادی آور است و محبت می‌آورد.

این مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: همه عالم در قدرت لایذال الهی قرار دارد و بشر نمی‌تواند کاری کند و حتی ابرقدرت‌ها که خودخواه و غافل هستند هم نمی‌توانند کاری کنند.

وی یادآور شد: خداوند یگانه و پایدار است و همه بندگان از دنیا می روند، فاصله این دنیا و آخرت فقط یک نفس است و هر آن ممکن است از دنیا برویم.

غفلت و خودخواهی عامل جنایت ها است

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: بشر به دلیل غفلت و خودخواهی بسیار جنایت می‌کند و بلا بر سر مردم مستضعف می‌آورد و این نشان می‌دهد که اگر کسی اعتقاد و ایمان نداشته باشد دست به هرکاری می‌زند اما فرد با ایمان دست به این گونه جنایت‌ها نمی‌زند و از مرز عبور نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: پیامبران آمده‌اند تا ما را با مرزها آشنا کرده و از حدود خود تجاوز نکنیم و برای کارهای خومان نیز حد و مرزی داشته باشیم.

ملت ایران باید مرزبندی داشته باشند

وی عنوان کرد: مردم ایران باید مرزبندی داشته باشند و همچون آمریکا و اروپا عمل نکنند که در این صورت همچون آنها می‌شویم، ما نباید از آنان تقلید کنیم بلکه باید برای کشورهای دیگر الگو و اسوه باشیم و آنها از ما تقلید کنند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که اسلام بالاترین دین است، افزود: ملت ایران افتخار می‌کنند که در دامن امیرالمومنین(ع) قرار دارند و باید در عدالت و دولت قوی باشیم و اگر عقب بمانیم، باخته‌ایم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا