گوناگون

ملت ایران وارث فرهنگ مقاومت است

امام جمعه‌ی مشهد گفت: ملت ایران میراث بر شعار حسبنا الله و نعم الوکیل است.

به گزارش خبرنگار دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان، آیت الله «سیداحمد علم‌الهدی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، اظهار کرد: ملت ایران وارثان غزوه حمراء الاسد هستند، چون آنان مقاومت خود را در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و در برابر انواع توطئه‌های سیاسی و تحریم‌های اقتصادی به جهانیان نشان دادند.

امام جمعه‌ی مشهد با تبریک سالروز آزادسازی رزمندگان اسلام تصریح کرد: این روزها در تاریخ اسلام مصادف با یک حادثه‌ی بسیار خط ساز در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی بود.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به غزوه حمراء الاسد خاطرنشان کرد: این غزوه، پس از جنگ احد در نزدیکی شهر مدینه اتفاق افتاد و هدف از راه‌اندازی این غزوه توسط دشمنان اسلام، انتقام‌جویی کفار قریش از امیرالمومنین(ع) بود که 3000 مشرک را در جنگ احد از پا در آورده بودند.

وی یادآور شد: مشرکان قریش برای انتقام‌جویی از حضرت علی(ع) در حمراء الاسد جمع شدند تا شبانه از این محل به مدینه شبیخون بزنند، اما این خبر توسط شخصی به پیامبر(ص) رسید.

علم‌الهدی افزود: پیامبر(ص) نیز به مسلمانان دستور داد تا جمع شوند و تنها کسانی را که در جنگ احد شرکت داشتند، در این غزوه نیز حضور به هم رسانند و غیر از این افراد کس دیگری در این جنگ شرکت نکند.

امام جمعه‌ی مشهد یادآور شد: حضرت علی(ع) نیز باوجود 90 زخم کاری بر بدنش در جنگ احد، پرچمدار غزوه حمراء الاسد شد و مشرکان با آگاهی از تجهیز مسلمانان، مقداری از غنایم خود را باقی گذاردند و پا به فرار گذاشتند و این غنایم در میان مسلمانان تقسیم شد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به آیه 172 تا 173 آآل عمران افزود: خدا به کسانی که در این جنگ شرکت داشتند و نیکوکاری کرده و تقوا پیشه کردند، پاداش بزرگی می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه «کسانی که خدا را پشتیبان خود بدانند از هیچ قدرتی هراسان نمی‌شود»، یادآور شد: مردم غزه با مقاومت خویش اسرائیل را که مورد حمایت همه‌ی قدرت‌های سیاسی و نظامی جهان بود به خاک سیاه نشاندند، چنانکه نخست وزیر اسرائیل اعلام استعفا کرد و فرمانده‌ی نیروی هوایی این کشور عزل شد.

علم‌الهدی اظهار کرد: مقاومت مردم غزه آنچنان بود که ارتش اسرائیل را مجبور به فرار کرد و این مقاومت به حدی رسید که نظامیان اسرائیلی افسران خود را می‌کشتند.

امام جمعه‌ی مشهد خاطرنشان کرد: در غزوه حمراء الاسد حضرت علی(ع) پرچم‌دار بود اما در شرایط فعلی پرچم‌دار مقاومت حضرت علی(ع) و کشور علی(ع) است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع سفرا افزود: مقام معظم رهبری 3 خط برای حرکت‌های سیاسی و اجتماعی همه‌ی ملل به‌ویژه جهان اسلام مشخص کردند که اصل نخست آن نهراسیدن از صلابت و هیبت دشمنان، اصل دوم، ایمان داشتن به اصول اسلام و انقلاب و اصل سوم باور به خدا و پیشرفت و تعالی بود.

وی با بیان اینکه مردم غزه با به‌کارگیری این 3 اصل دشمن را از پا درآوردند، ادامه داد: اسرائیل در مقابل غزه شکست خورد، طوریکه سران این کشور پای میز مذاکره بر اصل قضیه با نمایندگان مردم غزه کنار آمدند و تنها بر سر مسائل فرعی با هم در حال چانه‌زنی هستند.

علم‌الهدی خاطر نشان کرد: اسرائیل بر آن است که گذرگاه‌ رفح را بازگشایی کند، در حالی که نمایندگان مردم غزه خواستار بازگشایی محاصره‌ی دریایی این کشور هستند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه «ذلت از آن غرب است» یادآور شد: امروز ولایت‌مداران امیرالمومنین(ع) پرچم‌دار مقاومت هستند و هم‌اکنون که ملت ایران به این درجه از عزت رسیده، هم‌چنان خط مشی مقاومت را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا