گوناگون

خودباوری و خوداتکایی چرخ دنده‌های اقتصاد ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه چرخه‌ی اقتصاد و تولید در کشور با چرخ دنده‌های خودباوری و خوداتکایی می‌چرخد، گفت: صنعت فولاد با وجود داشتن بسیاری از مزیت‌های نسبی و رقابتی، به تغییر استراتژی در زمینه‌ی تولید و عرضه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی اصفهان، «رسول محققیان» در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، معدن و صنایع وابسته و هشتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق در اصفهان اظهار کرد: تولیدات ایران اگرچه با فراز و فرودهای سخت روبه‌رو است، اما رودخانه‌ی همیشه جاری است که از سر منشأ عزم و تلاش صنعت‌گران ایرانی تغذیه می‌کند.

وی افزود: سال‌ها تعامل و ارتباط با صنعت‌گران بخش فولاد در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، این نکته را مشخص کرده که این صنعت با وجود داشتن بسیاری از مزیت‌های نسبی و رقابتی، به تغییر استراتژی در زمینه‌ی تولید و عرضه نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: این دغدغه مشترک از آنجا نشأت می‌گیرد که صنعت فولاد کشور از سه مزیت اصلی منابع، تکنولوژی و دانش برخوردار است، اما حاصل برآیند این سه رکن، هم‌چنان با انتظارات واقعی و منطقی آن مطابقت ندارد.

محققیان تصریح کرد: این دغدغه در سال‌های گذشته و در دولت‌های مختلف در عرصه‌ی نمایشگاه، که خاستگاه و جایگاه صنعت‌گران است، ظهور و بروز یافته و به شدت نمایان بوده است. تغییر استراتژی موضوعی کلیدی است که تحقق آن تغییر در مواردی چون ساز و کارهای بازار عرضه و تقاضا، معادلات اقتصادی، روش‌ها و برنامه‌ها، اهداف و مهم‌تر از همه تغییر در تفکر و دیدگاه‌ها را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، معدن و صنایع وابسته در این دوره با حضور 90 شرکت از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، مازندران، خراسان‌شمالی، مرکزی، تهران، یزد، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد هم‌چنین حضور مستقیم کشور ترکیه برگزار شده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای انتقال صحیح تکنولوژی‌های مورد نیاز در این بخش، هشتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق با حضور 30 شرکت از استان‌های تهران و اصفهان هم‌زمان با نمایشگاه فولاد برگزار شده تا عاملی برای نفوذ بیشتر اتوماسیون در بخش صنعت باشد.

محققیان خاطرنشان کرد: نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، هویتی مستقل دارد و امسال، بیشتر مشارکت‌کنندگان آن با محوریت صنعت فولاد، خدمات و محصولات ارائه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، معدن و صنایع وابسته و هشتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق از 22 تا 25 مردادماه طی ساعت‌های بازدید 16 تا 22 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپاست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا