گوناگون

عده‌ای با تعصبات بی‌جا و آشکار جلوی احداث سد غازان ایستاده‌اند

نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت:عده‌ای با تعصبات بی‌جا و آشکار جلوی احداث سد غازان ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، دکتر «حسینی صدر» در جریان سفر وزیر نیرو به شهرستان خوی در اجتماع پرشور مردم در مسجد ولی‌عصر گفت: شهرستان خوی با داشتن ظرفیت‌های کم‌نظیر در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و تجاری هم‌اکنون با مشکل حاد بی‌آبی روبروست.

وی افزود: در 4 سال اخیر ده‌ها هزار نفر بعلت بحران و کمبود آب از این شهرستان مهاجرت کردند وخوی شهری است که سدی ندارد.

حسینی صدر با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی شهرستان بعلت بی‌آبی خشک و بایر می‌شوند، تصریح کرد: برای احداث سد غازان ردیف گذاشته شده اما متأسفانه عده‌ای با تعصبات خشک و آشکار جلو اجرا شدن آنرا گرفته‌اند و پارسال، سه نفر در این شهرستان بعلت آب کشته شدند.

وی ادامه داد: وقتی مردم خوی می‌بینند این شهرستان بعنوان دومین شهر استان در دایره‌ی قرمز بحران بی‌آبی محاصره شده است احساس می‌کنند تعمدی در آن وجود دارد و این مسأله می‌توانند تبعات امنیتی داشته باشد.

حسینی‌صدر افزود: هم‌اکنون 50 روستا در شهرستان با بحران بی‌آبی روبرست و باغ‌ها و مناطق سرسبز و زیبای شهر توریستی خوی هر روز خشک‌تر می‌شود.

نماینده‌ی خوی با بیان اینکه 15 روستا در نزدیکی سد آغ چای امکان استفاده از آب سد را ندارند، تصریح کرد: این در حالی است که آب این سد به دور دست‌ها انتقال می‌یابد.

وی هشدار داد مسئولان پاسخگو باشند چه زمانی آب شرب خوی وچایپاره از سد آغ چای تأمین می‌شود؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا