گوناگون

تهیه‌ی گندله گلوگاه صنعت فولاد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه برای تولید فولاد از ابتدا در کشور برنامه‌ی منسجمی وجود نداشت، گفت: در هر مقطع زمانی این صنعت با کمبود یکی از مواد اولیه روبرو بوده و در حال نیز گلوگاه صنعت فولاد گندله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی اصفهان، «اسرافیل احمدیه» در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، معدن و صنایع وابسته و هشتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق در اصفهان، اظهار کرد: وجود مزیت‌های موجود در بخش معدن و انرژی در کشور به تولید فولاد منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ذخیره‌ی سنگ آهن در کشور حدود چهار میلیارد تن است، افزود: این مقدار ذخیره می‌تواند به تولید 1.5 میلیارد تن فولاد برای کشور منجر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه وجود ذخایر گاز یکی از مزیت‌های کشور است، تصریح کرد: برای رسیدن به 1.5 میلیارد تن فولاد در کشور باید از خام‌فروشی منابع خودداری کنیم.

احمدیه ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور کاهش خام‌فروشی منابع معدنی است و باید بکوشیم با ارزش افزوده‌ای که در مواد معدنی و انرژی ایجاد می‌کنیم فرصت‌های شغلی خوبی را در کشور فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد کشور در سال 55 میلیون تن است، ادامه داد: با این شرایط ایران برای تولید فولاد تا 30 سال آینده ذخیره مواد معدنی دارد، اگرچه باید به یاد داشت که هنوز همه‌ی ذخایر معدنی کشور بطور کامل شناسایی نشده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به وجود ذخایر خوب زغال سنگ در کشور گفت: استفاده از روش‌های کوره بلند و کوره قوس در کشور امکانپذیر است، اما باید توجه داشت کوره بلند هزینه‌ی کمتری برای تولید فولاد دارد.

احمدیه با بیان اینکه در ابتدا برای تولید فولاد در کشور برنامه‌ی منسجمی وجود نداشت، یادآور شد: در هر مقطع زمانی یکی از مواد اولیه این صنعت با کمبود و مشکل روبرو بوده است و هم‌اکنون نیز گلوگاه و مشکل این صنعت گندله است.

وی گفت: سرمایه‌گذاران با بررسی شرایط معدنی کشور در بخش‌های مورد نیاز صنعت فولاد سرمایه‌گذاری کنند، چون فولادهای کشور به مواد اولیه نیاز دارند و در صورتی که از آنها حمایتی نشود در سال‌های آینده این واحدها، به مشکل دچار می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های داخلی محدود است، خاطرنشان کرد: باید با جذب سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به ایجاد واحدهای بالادستی و پائین‌دستی فولاد اقدام کنیم.

احمدیه با بیان اینکه در تولید آهن اسفنجی دارای سبک هستیم، یادآور شد: با نیروی انسانی متخصص فولاد و با وجود برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم در منطقه حرف اول در زمینه‌ی تولید فولاد را بزنیم.

وی با اشاره به وجود گاز، زغال سنگ و مواد معدنی در کشور اظهار امیدواری کرد شاهد وارد کردن شمش به کشور نباشیم، اگرچه در سال 91 و 92 با وجود تحریم بودن کشور بترتیب در این سال‌ها دو میلیون تن و یک میلیون تن و در شرایط عادی پنج میلیون تن به کشور شمش وارد شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا