گوناگون

ممنوعیت هر گونه نقل و انتقال اراضی ملی واگذار شده

2322379 142

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سرپرست مدیریت امور اراضی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از ممنوعیت هر گونه نقل و انتقال اراضی ملی واگذار شده با عناوین بیع، اجاره، هبه و غیره خبر داد.

رضا دوستی ایرانی، با تاکید بر وجود افراد سودجو و فرصت طلب که اقدام به تفکیک، افراز و تقسیم غیر قانونی اراضی ملی واگذار شده می کنند، گفت: این افراد مخصوصاً در حاشیه رودخانه زاینده رود با نشر آگهی مبنی بر فروش اراضی با کاربری ویلایی و مسکونی اقدام به اغفال خریداران و فروش این اراضی می کنند.

وی افزود: این اقدام غیر قانونی است و خریداران، فروشندگان، دلالان و واسطه ها تحت عنوان جرم فروش مال غیر که کلاه برداری محسوب می شود، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: همچنین قراردادهای واگذاری نیز در کمیسیون نظارت بر طرح ها ابطال می شوند.

سرپرست مدیریت امور اراضی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: کسانی که قصد خرید زمین های خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها را دارند، وضعیت مالکیت این اراضی را از کارشناسان امور اراضی در مراکز خدمات کشاورزی، مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها و مدیریت امور اراضی استان استعلام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

دوستی ایرانی با بیان اینکه غالب زمین های خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها، کاربری زراعی و باغی دارند، گفت: این زمین ها فاقد کاربری مسکونی و ویلایی هستند و ضرورت تشخیص تغییر کاربری زراعی و باغی در صلاحیت کمیسیون تبصره 1 ماده 1 قانون اصلاحی حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی است و این کمیسیون هم مجوز ویلا صادر نمی کند. /س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا