گوناگون

مناطقی که بیشترین مصرف مواد مخدر را دارند

سلامت نیوز: یک آسیب شناس گفت: 60 درصد از آسیب های اجتماعی تهران مانند تکدی گری، کودکان خیابانی، باندهای دزدی خرد در مناطق فرسوده صورت می گیرد.

مجید ابهری در گفت و گو با پانا با اشاره به آماری از وضعیت آسیب های اجتماعی در تهران اظهار داشت: 60 درصد از آسیب های اجتماعی تهران مانند تکدی گری، کودکان خیابانی، باندهای دزدی خرد (دزدی های زیر 200 هزار تومان)، خرده فروشی مواد مخدر و خانه های فساد در بافت فرسوده قرار دارند.

وی ادامه داد: مهاجرین غیر ایرانی تا حدود 40 درصد منشأ آسیب های اجتماعی هستند و 80 درصد از کودکان خیابان متعلق به آنهاست.

ابهری افزود: مناطق جنوب، جنوب شرقی و شرق تهران ار نظر خانه های مجردی در ردیف اول هستند.

این آسیب شناس در خصوص بیشترین آمار مصرف مواد مخدر در نقاط مختلف تهران گفت: غرب و شمال غربی تهران به دلیل تراکم مراکز خرید و مجتمع های مسکونی بافت فرهنگی آشفته ای دارد و فروش مواد مخدر و مصرف آن بیشتر در این نواحی اتفاق می افتد.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد در شمال و جنوب تهران وجود دارد اما نوع آن متفاوت است؛ در شمال شهر، کوکائین و حشیش و در جنوب شهر، شیشه و تریاک جزو اقلام اصلی مواد مخدر مصرفی هستند.

ابهری ضمن بیان اینکه طایفه فیوج از عوامل اصلی کلاهبرداری در لباس توریست های خارجی هستند، گفت: کلاهبرداری های عجیب مانند فروختن کاغذ سیاه به جای دلار، بدل اندازی و کف زنی های ماهرانه از سوی مهاجرین آفریقایی و پاکستانی اتفاق می افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا