گوناگون

مناطق حاشیه‌نشین به مراکز بزه و عقب‌ماندگی فرهنگی تبدیل شده‌اند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی به مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی حاشیه‌نشینی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف کارگروه فرهنگی و اجتماعی، توجه به مسایل فرهنگی حاشیه شهرهاست، چرا که این مناطق به مراکز خلاف و بزه و عقب ماندگی‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سعید شبستری در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به کشور و مردم خدمت کنیم، باید با کنار گذاشتن بخشی‌نگری به طور گروهی درصدد رفع مشکلات باشیم.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی از دستگاه‌ها در کارگروه‌های تعیین شده فرهنگی، اظهار کرد: هر مسئولی نمی‌تواند کار کند و یا توان اجرایی ندارد اصراری به ماندنش نداریم، چرا که مدیریت و عزم جهادی، با شعار نمی‌شود و باید وارد میدان عمل شد.

شبستری گفت: هر مدیری که نمی‌تواند کاری را که به وی محول شده انجام بدهد بهتر است قبل از اقدام ما، مسئولیت را واگذار کند و در این خصوص خودمان را فریب ندهیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی هم‌چنین در خصوص کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان و وظایف آن افزود: سبک زندگی اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، نقشه راه حوزه اجتماعی است و با این نقشه، می‌توان بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک شبه نمی‌توان به اهداف ترسیم شده در سبک زندگی اسلامی دست یافت و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری کنند.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید نیز که برای خدمت به مردم روی کار آمده سبک زندگی اسلامی به عنوان الگو و سرمشق سرلوحه مسوولان قرار گرفته است.

شبستری با تاکید بر این که به جای جبهه‌گیری در مقابل انتقادها باید به فکر رفع ایرادها و اشکالات بود، افزود: باید نقاط ضعف را با افتخار بیان کنیم تا راه حلی برای برطرف کردن آن بیابیم و با انکار و حذف صورت مساله، کاری انجام نمی‌شود.

هم‌چنین مهدوی، معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌ شرقی هم در این جلسه ازدواج و طلاق را از هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی ذکر کرد و گفت: پیشگیری از آلودگی افراد به اعتیاد، توسعه سازمان‌های مردم نهاد، حمایت از سالمندان، ترویج بحث‌های آداب و رسوم، تکریم خانواده و فرهنگ‌سازی برای کاهش سرقت و طلاق از دیگر موارد سند تدبیر توسعه استان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا