گوناگون

منطقه ویژه انرژی پارس، درانتظارمشوق های سرمایه گذاری ومالیاتی جدید

81140143 5653693

به گزارش ایرنا، مسعود نصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اسحاق جهانگیری فردا به همراه شماری از وزیران به استان بوشهر سفر می کند که بازدید از فازهای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و نشست با مدیران، مجریان، پیمانکاران، کارفرمایان این پروژه ها بخشی از برنامه این سفر است.

وی اضافه کرد: توسعه وجذب سرمایه درهمه بخش های منطقه ویژه پارس شامل گردشگری، توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و فراورده های گازی به عنوان بسته های سرمایه گذاری توسط مجموعه منطقه ویژه پارس فراهم شده است و فردا در قالب یک بسته سرمایه گذاری به معاون اول رییس جمهوری ارایه می شود.

نصوری اظهارکرد: زیرساخت های موجود درمنطقه ویژه پارس در کشور بی نظیر است و این منطقه دارای ظرفیت های خوبی از نظر بندربزرگ تجاری، دانشگاه، فرودگاه بین المللی، تولید آب، برق و همه خدمات بندری و گمرکی است.

نصوری افزود: پارسال به ارزش 14.3میلیارد دلارکالا از طریق گمرک بندر منطقه ویژه انرژی پارس به خارج صادر و دو میلیارد و 280میلیون دلار کالا واردات انجام شده است.

وی یادآور شد: افراد شاغل دراین منطقه 60هزار نفر است که از نظرتحصیل و دانش تا سطح دکترا مسایل مختلف مربوط به انرژی را برنامه ریزی، راهبردی و اجرا می کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی گفت: ما به محیط پیرامونی و شهرهای حوزه صنعت نفت و گاز در منطقه ویژه پارس، فضاهای آموزشی، مبلمان شهری و ایجاد زیرساخت های مناسب کمک های شایانی انجام داده ایم.

معاون اول رییس جمهوری روز دوشنبه به همراه شماری از وزیران به بوشهر سفر می کند.

بازدید از فازهای پارس جنوبی و برگزاری نشست با مجریان، ناظران، پیمانکاران و مدیران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی عسلویه را از جمله برنامه های پیش بینی شده سفر معاون اول رییس جمهوری به استان بوشهر است.

بررسی راهکارهای سرعت بخشی در اجرای فازهای پارس جنوبی در نشست با فعالان این صنایع از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهور در سفر به استان بوشهر است.

تشکیل شورای اداری در بوشهر به ریاست معاون اول رییس جمهوری در روز دوشنبه و بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی و نشست با فعالان این بخش از دیگر برنامه های سفر یک روزه جهانگیری به استان بوشهر است. ک/2

7203/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا