گوناگون

مهاجرت معکوس 16 خانواده به روستایی در چهارمحال وبختیاری

81183827 5730364

به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین بهره برداری از این طرح، گفت:طرح تولید قارچ خوراکی این روستا با اعتبار هزینه شده 10 میلیارد و 430 میلیون ریال راه اندازی شده است.

ˈاسماعیل عامری گلستانˈ افزود:از این مجموع، شش میلیارد و 80 میلیون ریال از محل تسهیلات پرداختی صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) و مابقی از محل آورده بخش خصوصی تأمین و هزینه شده است.

وی افزود:با افتتاح طرح تولیدی دهکده قارچ چهارمحال و بختیاری، سالانه 805 تن قارچ دکمه ای تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می شود.

عامری گلستان اشتغالزایی این طرح تولیدی را 92 نفر تمام وقت و 15 نفر پاره وقت اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 70 تن از ساکنان روستای قلعه ممکا و مابقی از شهرها و روستاهای همجوار تامین می شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:طرح تولیدی یاد شده اکنون 17 واحد فعال داشته و دارای دو هزار و 484 متر مربع وسعت است.

حمل و نقل اختصاصی، پایانه بسته بندی، سردخانه، واحد غنی سازی خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آزمایشگاه، کمپوست سازی، تولید مواد اولیه و واحد تحقیق و توسعه نیز در آینده ای نزدیک در طرح تولیدی دهکده قارچ چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود.

مرکز شهرستان کیار در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

7363/547

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا