گوناگون

مهار آبهای سطحی ساری هزنیه های میلیاردی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي عبوري شهردار ساري ظهر یکشنبه در حاشيه بازدید از احداث كانال هاي بتني راه آهن گفت: پس از ايجاد كانال در دو بلوار آزادي و پاسداران كه سهم مهمي در مهار آبهاي سطحي در آن مناطق دارد با اين پروژه بخش مهم ديگري از ساري نيز از پيامدهاي اينگونه آبها در امان خواهند ماند.

وي هزينه مهار كامل آبهاي سطحي در ساري را چند ده ميلياردي عنوان كرد و گفت: اين پروژه را بايد ملي اعلام كرد تا بتوان مركز مهمترين استان كشور را از پيامدهاي مخرب آبهاي سطحي در امان نگهداشت.

حسن كلانتري معاون خدمات شهري شهرداري مركز مازندران نیز در گفتگو با خبرنگاران به تشكيل كارگروه ساماندهي تبليغات شهري اشاره كرد و گفت: مقدمات اين كار انجام شده است و پس از طي مراحل پاياني آن اين كارگروه علاوه بر ساماندهي مبلمان شهري اقدام به ساماندهي تبليغات شهري هم خواهد كرد.

وي با انتقاد شديد از آن عده از افراد حقيقي و حقوقي كه با انجام تبليغات به هر شكل و قيمتي ضمن وارد كردن خسارت هاي وسيع به اموال عمومي و دولتي آلودگي هاي تصويري ايجاد مي كنند تاكيد كرد: با ورود اداره حقوقي شهرداري ساري به اين حوزه علاوه بر محو تبليغات اين افراد و موسسات از سطح شهر و دريافت خسارت هاي وارده اخطار مي شود در صورت تكرار  براي برخورد با آنان اقدامات قضايي انجام مي شود.

كلانتري به تشريح فعاليت هاي ستاد ساماندهي كارگران فصلي كه دبيرخانه آن در شهرداري ساري ايجاد شده است پرداخت و گفت: براي اين كار يك برنامه شش مرحله اي را در دستور كار داريم كه پس از انجام مراحل اول و دوم كه انجام مطالعات پژوهشي و نير تشكيل ستاد ساماندهي بود وارد مرحله سوم شديم.

وي ضمن برشمردن مراكزي كه در اين ستاد عضويت دارند به تشريح مزاياي ساماندهي كارگران فصلي پرداخت و گفت: با اين طرح نه تنها از اجتماع پراكنده كارگران فصلي در نقاط محتلف شهر جلوگيري شده و مكانهاي شايسته اي براي آنها ايجاد مي شود بلكه هم براي كارفرمايان و هم براي كارگران نوعي امنيت روحي و شغلي بوجود مي آيد كه موجب بهره وري بيشتر اين نيروها مي شود.

معاون خدمات شهري شهرداري ساري ، شناسايي كارگران فصلي و شناسنامه دار شدن آنها را از مزيت هاي اين طرح دانست و افزود: با ايجاد يك بانك اطلاعات كامل نوع بهره گيري از كارگران ساماندهي به سمتي پيش خواهد رفت كه احتمال دارد ديگر نيازي به مراجعه كارفرما به مكانهاي مورد نظر وجود نداشته و آنها با يك تلفن بتوانند به كارگران مورد نياز خود دسترسي پيدا كنند.

وي ضرورت اجراي يك كار فرهنگي مداوم را براي انجام هر چه بهتر اين ساماندهي مورد توجه قرار داد و تاكيد كرد: چون اين اقدام يك كار جديد است لزوم كار فرهنگي را بخوبي احساس مي كنيم بنابراين در مراحل بعدي به سمت اجراي آن خواهيم رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا