گوناگون

کنفرانس بین المللی صمغ های بومی در مشهد برگزار می شود/ ایران بزرگترین صادر کننده کتیرای جهان

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کد خدایی یکشنبه ظهر در نشست خبری در محل پژوهشکده علوم و صنایع غذایی اظهار کرد: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان تنها مرکز اشاعه تحقیقات به منظور رفع نیازهای جامعه و بخش صنایع غذایی اقدام به برگزاری اولین کنفرانس بین المللی صمغ های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا کرده است.

وی ابراز کرد: تنوع، موارد استفاده و زمینه های کاربردی صمغ ها باعث شده که این منابع طبیعی که به صورت صنعتی نیز قابل تولید هستتد مورد توجه واقع شوند.

کد خدایی با بیان اینکه  توجه به تولید طبیعی صمغ ها  اهمیت بیشتری دارد، گفت: خوشبختانه در قوانین کشور ما نیز به این امر توجه ویژه ای شده است.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی عنوان کرد: ایران و به ویژه در خراسان رضوی منابع طبیعی بسیاری در زمینه تولید صمغ های طبیعی وجود دارد.

وی افزود: ما با وجود ظرفیت فراوانی که در تولید صمغ در کشور داریم یکی از وارد کنندگان این مواد هستیم.

تجارت صمغ ها در دنیا اهمیت بالایی دارد

کدخدایی با اشاره به اهمیت صمغ ها در دنیا بیان کرد: در حال حاضر در دنیا تجارتی که در زمینه صمغ ها انجام می شود حدود چهار میلیارد دلار است و این رقم تا سال 2018  به هفت میلیارد دلار خواهد رسید.

وی تاکید کرد: اولین کنفرانس بین المللی صمغ های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا هم  به منظور استفاده و بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت های داخلی کشورمان در زمینه تولید صمغ های طبیعی برگزار می شود.

کد خدایی با اشاره به سطح بالای کنفرانس در مشهد گفت: رئیس این کنفرانس پروفسور فیلیپس چهره اول حوزه پژوهش آکادمیک صمغ ها در جهانخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر 200 مقاله به منظور شرکت در این کنفرانس به دست ما رسیده است که 150 مقاله توسط هیئت داوران پذیرفته و به صورت پوستر در طول دو روز برگزاریاین کنفرانس بین المللی  ارائه خواهد شد.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی بیان کرد: در طول دو روز برگزاری این کنفرانس  ۳۰سخنرانی علمی ایراد  خواهد شد.

ایران سال گذشته سه میلیون دلار در زمینه کتیرا صادرات داشته است

وی همچنین به برگزاری دو کارگاه آموزشی در طول دو روز برگزاری کنفرانس اشاره و اظهار کرد: میهمانان ما از کشورهای ترکیه، انگلستان، نیوزیلندف ژاپن، پاکستان، آلمان، چین و روسیه هستند.

کدخدایی همچنین به صادرات کتیرا از ایران اشاره و بیان کرد: کشور ما بزرگترین صادر کننده کتیرای جهان است و طبق آمار های غیر رسمی سال گذشته سه میلیون و 580 هزار دلار صادرات در این زمینه  داشته ایم.

کد خدایی تاکید کرد: علاوه بر استفاده از صمغ ها در تولیدات غذایی از این مواد  در بخش تولیدات دارویی نیز استفاده فراوانی می شود.

وی در پایان با بیان اینکه زبان این کنفرانس و تمامی مقالات ارائه شده در آن به زبان انگلیسی خواهد بود، گفت: این کنفرانس سی ام مهر  و اول آبانماه در هتل پردیسان مشهد برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا