گوناگون

وضعیت نابسامان ورودی های شهری در قزوین باید اصلاح شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون ماده پنج که در محل استانداری تشکیل شد گفت: وضعیت  ورودی های شهر و بسیاری از مناطق شهری اسفبار و نگران کننده است و همه مدیرانی که در این زمینه مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند و صادقانه و شجاعانه درخصوص حل مشکلات شهری تصمیم گیری و اقدام کنند.

وی افزود: نامناسب بودن ورودی های شهری خسارات جبران ناپذیری به مردم و شهر وارد می کند لذا باید به آن توجه کنیم و با برنامه ریزی نسبت به حل آن اقدام لازم را انجام دهیم.

استاندار با اشاره به طرح ساماندهی بلوار آیت الله خامنه ای در شهر قزوین تصریح کرد: طرح ساماندهی این بلوار از سال 45 تاکنون مطرح بوده و 9 مشاور برای این مجموعه طرح داده اند که نتیجه این طرح ها و هزینه ها، آشفته بازاری است که هم اکنون در این مجموعه دیده می شود و در چنین اوضاع و شرایطی مردم زندگی خود را به تصمیمات مدیران شهری گره نخواهند زد چون به این نتیجه رسیده اند که از جلسات مدیران شهری خروجی مناسبی بدست نمی آید.

روزبه یادآورشد: همه مدیران مخالف ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از محدوده شهر هستند اما مردم درعمل به سمت ساخت و سازهای غیر مجاز رفته اند چون تصمیم و برداشت های مدیران واقع بینانه نبوده و طرح ها با تعلل و کندی پیش رفته است.

استاندار از کمیسیون ماده 5 به عنوان مسئول رفتارهای خوب و بد در شهر یاد کرد ودر این خصوص گفت: باید بطور دقیق وارد موضوع شد و در طرح ساماندهی ورودی ها به دنبال مدلی بود که مردم محور باشند و نفع اقتصادی آنها در سایه اجرای طرح تامین و تضمین شود.

وی تاکید کرد: ساماندهی ورودی های شهر قزوین باید با رویکرد گردشگری ساماندهی شود تا از میلیون ها خودرویی که از مسیر راههای استان قزوین تردد می کنند درصدی به عنوان گردشگر و مسافر وارد شهر شوند که برای تحقق این هدف باید انگیزه وجود داشته باشد و کاربری ها به گونه ای تعریف شود که همه منتفع شوند و شهر نیز در سایه آن زیبا و جلوه مدرن شود.

رئیس کمیسیون ماده 5 با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه زمان بندی طرح  ساماندهی ورودی های شهر قزوین اظهارداشت: گذشته نباید مانع از آینده نگری شود و قزوین نباید به “شهر ممنوعه” تبدیل شود و دور آن حصار کشید چون با این رویکرد و نگاه، شهر دیگر محل زندگی و رفاه و خدمات متناسب با دنیای امروزی نخواهد بود.

استاندار افزود: روند موجود رو به وخامت است چون با این وضعیت دیگر نه میراث فرهنگی و تاریخی باقی می ماند، نه شهر سازی مدرن و نه رفاه مردم تامین می شود.

وی بیان کرد: در مدیریت و برنامه ریزی شهری باید موضوع هویت تاریخی و فرهنگی شهر با شهرسازی مدرن و رفاه مردم به صورت توامان رعایت شود و مورد توجه قرار گیرد درحالی که  با روند موجود هر سه رکن در حال نابودی است.

استاندار اظهارداشت: با ایجاد دو جبهه میراث فرهنگی و جبهه شهرسازی مدرن، جنگ زرگری راه نیندازیم چون در این میان مردم متضرر می شوند.

وی تاکید کرد: به شرایط موجود باید پایان دهیم و بنده به عنوان استاندار از منتقدین جدی کمیسیون ماده پنج هستم چون با حفظ روند فعلی و وضع موجود، گره های اساسی شهر روز به روز بیشتر می شود در حالیکه جهت گیری و خروجی کمیسیون ماده پنج باید حل مسائل و مشکلات شهری باشد.

استاندار افزود: تا زمانی که کمیسیون ماده پنج موضوع طرح ساماندهی ورودی های شهر قزوین به مرحله مشخص و قابل دفاعی نرسیده به هیچ دستور جلسه جدیدی نباید بپردازد و سایر دستور جلسات تا اطلاع ثانوی مسکوت بماند.

وی اظهارداشت: از نظر کارشناسی قزوین باید استانی چند صدایی باشد اما در مقام عمل و حوزه تصمیم گیری استان باید تک صدایی باشد و با محوریت و اراده مدیریت ارشد استان پیش برود و در بحث های کارشناسی حرف ها باید زده شود و هیچ نکته مغفولی زمین نماند.

استاندار گفت: برای استان هم باغستان سنتی مهم است هم ساماندهی ترافیک، میراث فرهنگی و تاریخی ارزش دارد هم وجود بزرگراه و خدمات شهری  ضرورت دارد و در کنار این دو موضوع رفاه مردم هم یک اصل اساسی و محوری است که هیچیک نباید فدای دیگری شود.

وی در پایان تاکید کرد: در همین راستا نباید به شهر نگاه کاریکاتوری داشت و استاندار باید همه اجزای شهررا ببیند و هیچ چیزی نباید قربانی موضوع دیگر شود.

در این جلسه مقرر شد تا هفته آینده طرح ساماندهی ورودی بلوار آیت الله خامنه ای با لحاظ کردن نقطه نظرات و دیدگاه های استاندار آماده و ارائه شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا