گوناگون

مهار آتش در جنگل‌های چالوس

فرماندار چالوس گفت: با حضور به موقع آتش‌نشانی شهرداری مرزن آباد، آتش سوزی در منطقه جنگلی طویر، مهار و از ادامه آن جلوگیری شد.

محمدباقر زندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، با اشاره به آتش سوزی‌های صورت گرفته عصر روز گذشته در مناطق جنگلی روستای طویر و کانی پل زغال، توضیح داد: بی‌دقتی و سهل انگاری مسافران و گردشگران عامل اصلی آتش سوزی در جنگل‌های شهرستان بوده است.

وی افزود: در پی گزارش حریق در منطقه کانی، عوامل آتش نشانی شهرداری چالوس با حضور در منطقه به کمک آتش نشانی شهرداری مرزن آباد آمده و حریق این نقطه با سرعت مهار شد.

فرماندار چالوس اظهار کرد: با سرعت عمل خوب و حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی، این حوادث مهار شده و از گسترش آتش که شاید موجب بروز آتش سوزی عظیم در این مناطق می‌شد، جلوگیری شد.

وی با اشاره به دمای بالای هوا و گرمای کم سابقه در استان، به ویژه در شهرستان چالوس، افزود: مردم و گردشگران ضمن اینکه از فضا و محیط جنگل و مراتع مختلف بهره می‌گیرند باید دقت لازم را برای خاموش کردن آتش برافروخته محل اسکان خود داشته باشند و بعد از اطمینان از خاموشی آن مبادرت به ترک محل کنند تا شاهد بروز چنین مواردی نباشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا