گوناگون

مهمترین عامل ایجاد امنیت پایدار در مناطق حاشیه ای، نظارت اجتماعی است

81222398 5797583

سرهنگ ˈمحمدرضا جعفری خیرخواهˈ عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه ای شهر رشت اظهار کرد: امنیت اجتماعی در مناطق حاشیه نشین از طریق نظارت و کنترل اجتماعی برقرار می شود.

وی مردم ساکن در حاشیه شهر رشت را مردمانی ساده و دوست داشتنی عنوان و بیان کرد: پلیس با بررسی میدانی درصدد است امنیتی بیشتر از گذشته برای ساکنان این مناطق فراهم کند.

وی مشارکت مردم با پلیس را از عوامل موثر ایجاد امنیتی پایدار در این مناطق عنوان کرد و افزود: دستیابی به امنیت فقط با مشارکت مردم با پلیس محقق خواهد شد.

سرهنگ جعفری خیرخواه برنامه ریزی و تصمیم گیری با رویکرد محلی و منطقه ای برای تامین امنیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: پلیس برای تامین امنیت هر منطقه از شهر، برنامه مدون و اصولی دارد و معتقد است امنیت حق مسلم همه اقشار جامعه است.

وی اعتماد مردم به پلیس در همه عرصه های اجتماعی را ضروری خواند و بیان داشت: اولین گام به منظور جلب مشارکت مردم در تامین امنیت؛ توانمند سازی و آموزش همگانی ساکنان هر منطقه از شهر و بی تفاوت نبودن نسبت هر مسئله سوء امنیتی می باشد.

وی دومین گام برای جلب مشارکت مردم در تامین امنیت را حفظ منزلت ساکنان محلی دانست و افزود: حساس سازی ساکنان هر منطقه از شهر نسبت به مسائل عام محلی، امکان ارتقاء کیفیت زندگی جمعی و امنیت را فراهم کرده و زمینه را برای حضور فعال در تمامی عرصه های زندگی ممکن می سازد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان مشارکت اجتماعی را گامی بسیار مهم در جهت تامین امنیت اجتماعی مناطق حاشیه نشین ذکر و اضافه کرد: با مشارکت اجتماعی اولاً نظارت اجتماعی منسجمی پیاده می شود و ثانیاً در راستای اجرای برنامه ها و سیاست گذاری در زمینه ایجاد امنیت پایدار، گام های اصولی برداشته می شود.ک/3

7295/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا