گوناگون

مهمترین مشکل حوزه جوان نبود نظارت قوی برای اجرای قوانین است

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابوالفضل ابوترابی مهمترین مشکل حوزه جوان را عدم نظارت بر روی اجرای قوانین مربوط به این حوزه دانست و گفت: برای حل مشکلات جوانان از ظرفیت های خود جوانان در قالب یک نهاد مستقل استفاده شود.

وی تاکید کرد: ما ضعف قوانین نداریم و مشکل اصلی ما ضعف نظارت است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات حوزه جوان در کشور در خصوص راهکارهای حل مشکلات تصریح کرد: باید یک کارگروه مشخص شود تا با شروع نظارت ها راهکارهای حل مشکلات این حوزه به صورت علمی پیدا شود. مثلا سیستم بانکی باید راهکار پیدا کند، بحث مسکن به همین صورت می تواند زمین را به مدت 99 ساله در اختیار جوانان قرار دهد یا مسائل مشابه. باید یک هیئتی مشخص شود و اهل فن جلسات را شروع کنند و راهکار پیدا کنند ، منتهی در این شرایط نمی توانیم بگوییم چه راهکاری؛ زیرا بایستی به صورت دقیق مشکلات و مسایل را واکاوی کنند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی مهترین وظیفه مجلس به عنوان نمایندگان قانونگذار در حوزه جوانان را نظارت دانست و گفت: مجلس بایستی بیشتر نظارت کند ، زیرا یکی از مهمترین نقاط ضعف موجود در مورد بسیاری از مسایل حوزه جوان ضعف نظارت است. در حوزه قانونگذاری قوانین مان خوب است، قانون تسهیل ازدواج و شرایط جوانان را داریم که برای سال 85 و 89 است که قانون جامع و خوبی است. اما مشکل اصلی این است که به این قانون ها عمل نمی شود ، وگرنه ما درحال حاضر مشکل قانون نداریم بلکه مشکل اجرا و عدم نظارت مجلس را داریم که بایستی این دست مشکلات به زودی حل شوند.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا