گوناگون

موانع سرمایه گذاری در ایران برداشته شود/ ایران یکی از مهم ترین شرکای تجاری ترکیه است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سلجوق اکسوی ظهر دوشنبه در نشست مشترک بازرگانان ایران و ترکیه در هتل پارس تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: مجمع صادرکنندگان ترکیه با 60 هزار موسسه در زمینه های مختلف در جهت ترویج روابط ترکیه با جهان در حال فعالیت است و به طور حتم ایران می توانند یکی از شرکای تجاری این موسسه باشد.

وی افزود: در ترکیه هر صادرکننده در عین حال به عنوان که واردکننده شناخته می شود و سفر ما به ایران با هدف فروش، خرید و سرمایه گذاری در این کشور است.

سلجوق اکسوی با بیان اینکه در جمهوری ترکیه جهت توسعه صادرات قدم های محکمی برداشته است، افزود: مشارکت ایران و ترکیه برای هر دوکشور بسیار مفید و ارزشمند است.

وی همچنین ادامه داد: جهت گسترش فعالیت های ایران و ترکیه باید موانع و مشکلات موجود برداشته شود که باید با بررسی کارشناسی، راهکارهای عملی و دوجانبه برای حل آنها ارایه و اجرایی شود.

در ادانمه این نشست، رئیس انجمن کارآفرینان جوان ترکیه نیز بر تلاش بازرگانان ترک برای گسترش روابط تجاری ایران و ترکیه تأکید کرد.

علی احسان سچر در ادامه افزود: این هیئت پیش از این با 32 کشور مختلف غربی و آسیایی روابط تجاری دارد که قبل از این سفر، سابقه همکاری با ایران را نداشته و در تلاشیم روابط تجاری دو کشور را گسترش دهیم.

وی همچنین افزود: ایران ظرفیت تجاری مهمی دارد و امیدواریم با عمل کردن به وعده های خود، شاهد گسترش و پایداری روابط دو کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا