Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

موجودات فضایی هوشمند متفاوت از انسان ها هستند و شباهتی به ما ندارند

موجودات فضایی هوشمند متفاوت از انسان ها هستند و شباهتی به ما ندارند. این عقیده ست شوستاک درباره ماشین های پیشرفته با فناوری بالا، یعنی بیگانگان هوشمند است.هرچند در تصورات بسیاری از ما بیگانگان هوشمند در شکل و شمایل انسانی هستند. برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

ست شوستاک در فرضیه  جدید خود پیرامون حیات فرازمینی ها ، معتقد است که حیات فرازمینی یا بیگانگان هوشمند شباهتی به حیات زمینی ندارند، چراکه بیگانگان تنها ماشین های پیشرفته هستند.

او برای به اثبات رساندن فرضیه اش، به مسیر پیموده شده در یک قرن گذشته توسط انسان متوسل گشته است. بطوریکه می گوید در سال ۱۹۰۰ انسان ها رادیو را اختراع کردند و در ادامه در سال ۱۹۴۵ کامپیوتر ها وارد بازار شدند. اینک نیز انسان قادر به ساخت دیوایس هایی با قیمت پایین است که در مسائل محاسباتی بهتر از انسان می تواند عمل کند.در این فرآیند انسان به طور مداوم به دنبال پیشرفت و ترقی بوده است.

موجودات فضایی هوشمند متفاوت از انسان ها هستند؟

او در ادامه اشاره دارد به تعاملات انسان و فناوری، و اعتقاد دارد در آینده فناوری تا جایی پیشرفت خواهد کرد که که به مرور بخش های انسانی از بین رفته و ماشین و فناوری جایگزین انسان می شود. این فرایندی است که سال ها قبل برای موجودات فضایی هوشمند اتفاق افتاده و هم اکنون ماشین ها جایگزین آنها گشته است.

شوستاک، ستاره شناس قهار انستیتو هوش فرازمینی ماونت ویو کالیفرنیا، در بخش های دیگری از گفته هایش، سناریوی از هوش مصنوعی و ارتباط آن با انسان ارائه داد: شما یک موتور چهار سیلندر می سازید و آن را روی اسب خود قرار می دهید تا اسب شما سریع تر حرکت کند. ولی به سرعت به این فکر می افتید که قسمت های مربوط به اسب را حذف کنید. و کم کم با این فکر و اندیشه به مازراتی می رسید. این اتفاق دقیقا به همین صورت برای بیگانگان هوشمند رخ داده است.

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا