گوناگون

موزه سیار حیات‌وحش به مدارس سیستان‌وبلوچستان می‌رود

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: محیط زیست استان سیستان‌وبلوچستان در مهرماه همراه مدارس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، محمدی افزود: ماه مهر، ماه محیط زیست و ماه همیاران کوچک دانش‌آموز است.

محمودی گفت: در شروع سال تحصیلی جدید این اداره کل به همراه سازمان اتوبوسرانی زاهدان و آموزش و پرورش استان، اولین اتوبوس موزه سیار حیات وحش را که قبلا تجهیز و آماده‌سازی شده بود را طبق برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در اختیار مدارس قرار داده و اتوبوس موزه با حضور خود در مدارس و جشن‌های افتتاح به ماه مدارس رنگ و بوی زیست محیطی داده است.

وی افزود: محیط زیست استان در یک برنامه‌ریزی جامع و هدفمند جهت حضور در مدارس سطح استان و اجرای برنامه‌های آموزشی و توزیع اقلام آموزشی زیست محیطی و با طرح‌هایی مانند همیار دانش‌آموز توانسته است حضوری مناسب و اقدامات شایسته‌ای در این خصوص انجام دهد.

محمودی ادامه داد: حضور محیط زیست در بین اقشار دانش‌آموز و آموزش این قشر از جامعه که آینده سازان این کشور هستند می‌تواند گام‌هایی بلندمدت و موثری بردارد تا فردایی روشن و جامعه‌ای با آموزه‌ها و رفتارهای زیست محیطی داشته باشیم. با چنین اقداماتی و آموزش‌هایی، این نکته که محیط زیست و اقدام به آن در تمام وجوه از ضروریات زندگی امروزی است و بدون آن آینده‌ای مملو از انواع بیماری‌ها و معضلات خواهیم داشت و تنها از روزن آموزش و تنویر افکار عمومی می‌توان محیط زیست را از یک کالای لوکس و تشریفاتی به مسئله‌ای جدی و ضروری در زندگی مطرح کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا