گوناگون

موسسات قرآنی حلقه‌های قرآنی را در منازل راه‌اندازی کنند/ انقلاب اسلامی به دنبال گسترش عدالت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی عصر یکشنبه در نشست صمیمی تشکل‌های دین و مذهبی و مدیر موسسات قرآنی گلستان ابراز داشت: تشکل ها و موسسات تاثیر گذار قرآنی مورد حمایت قرار می گیرند  و در این زمینه به آنها مشاوره‌های کاری ارائه خواهیم داد.

وی افزود: موسسات قرآنی، هیئات مذهبی و مداحان فرهنگ‌سازان مردم هستند که در کنار سازمان فعالیت می‌کنند و هدف آنان ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت قرآن و سنت پیامبر (ص) است  و امیدواریم در این مسیر ثابت قدم و محکم باشند.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه دشمن روز به روز توطئه‌هایش را تغییر می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر جهان پیرامون ما بسیار گسترده شده‌است و دشمن با کمک تکفیری‌ها روز به روز بر جنایات خود می افزاید، به طوری که با نگاه ما در تعارض است.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در کنار تکفیری‌ها در برابر ما می‌جنگند و در تلاش هستند تا جلوی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را بگیرند و ما باید تلاش کنیم تا با محوریت  وحدت، تلاش فرهنگی، اطاعت از امام حرکت در مسیر امام و سنت الهی حرکت کنیم.

انقلاب اسلامی به دنبال  گسترش عدالت است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هدف انقلاب اسلامی ارائه هویت انسانی است، خاطرنشان کرد: این تفکر انقلاب اسلامی در برابر تفکر مادی‌گرا غربی قرار گرفته است که دو تعبیر با هم در تعارض است و ما تلاش داریم تا تفکر و فرهنگ انقلاب اسلامی را از انسان و جامعه بشری ترویج دهیم.

وی ادامه داد: امروز فریاد مردم جهان از نظام شیطانی به آسمان رفته است  و نظام سلطه با ایجاد اختلاف های مذهبی  تلاش دارد تا بین مردم به ویژه مسلمین تفرقه ایجاد کند.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی اذعان داشت:  مردم ایران در همه حال توانسته اند توانسته اند وحدت خود را حفظ نمایند  به طوری  که در جبهه های نبرد حق علیه باطل هم شهید سنی و هم شیعه داریم  که این امر نشان دهندذه این است که همه مردم در خط امام و رهبری تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هویت انسانی را رقم می زند، گفت: تفکر انقلاب اسلامی به دنبال مبارزه با ظلم و تحقق عدالت گستری است و عقیده دارد که منابع مسلمین برای مسلمین باید باشد و نباید دیگر ملت ها این منابع را به تاراج ببرند و همچنین انسان ها باید از بردگی ماشینی نجات پیدا کنند.

وی نیروی انسانی را اصلی ترین نیروی فرهنگی معرفی کرد و عنوان داشت: انسان باید با اهل آخرت زندگی کند نه با اهل دنیا و در راستای فرهنگ می تواند تلاش زیادی را انجام دهد.

تشکل های دینی و مذهبی وظیفه دارند تفکر اسلامی را بشناسند

حجت‌الاسلام خاموشی با عنوان اینکه تشکل‌های دینی و مذهبی باید برای خدا کار کنند، بیان داشت: خلوص نیت اصلی ترین محور در کار این افراد باید باشد و اگر اینگونه کار نکنید در واقع کاری بیهوده انجام داده اید.

وی افزود: تشکل‌های دینی و مذهبی وظیفه دارند تفکر اسلامی را بشناسند و به دیگران نیز بشناسانند و بتوانند جهاد فرهنگی را گسترش دهند، چرا که موضوع انقلاب اسلامی  از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: واژه انقلاب اسلامی امروزه در آکادمی های جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار می گیرد چرا که کاخ های فکری غرب با وجود انقلاب اسلامی به هم ریخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا